View Single Post
Sitat av jeppfi Vis innlegg
cezar: Kan du forklare meg hva som er bedre med iPhone?
Vis hele sitatet...
Greit.

Først, her er hva jeg ikke likte med Hero (hentet fra annen post)
"
Etter min mening har Hero flere problemer enn lagg.

- For mange fysiske knapper. Flere av de er helt unødvendige. Og back-knappen er helt malplassert.
- Dårlig videoavspilling. Hakker, og henger seg.
- Klarer ikke få med hele navnet i videopodcaster/filmer. Generelt dårlig system for sortering.
- Dårlig batteri, hjalp litt når jeg skrudde av ALT.
- Elendig kamera, selv iphone sitt er bedre.
- Dårlig utvalg i Market.
- Generell følelse av av Android fortsatt er i beta.
"
Så til hvorfor jeg mener iPhone er bedre enn Hero.

- Fysiske knapper. Både antall og funksjonalitet. For eksempel lydløsbryteren er enkel, men genial. Det samme gjelder lock-knappen på toppen.
- Skjermen. Ikke veldig mye bedre, men bedre. Den er også bedre "på fingern" rent fysisk. Fingeren glir bedre.
- Respons og ytelse. Selv etter updaten, er de ikke til å sammenligne. Scrolle i menyer, zoome i bilder/webleser osv er mye bedre. Bedre hardware.
- Grensesnitt. Enkelt og intuitivt. Ikke fem forskjellige veier inn til samme funksjon. Ja, iphone skulle kanskje hatt widgets. Men på Hero er disse stort sett bare snarveier inn til applikasjonen. Lite nytte, og krever fri surf får å gi verdi. Den eneste widgeten jeg forsåvidt likte var musikkwidgeten. Dobbeltap på knappen på iphone gjør akkurat samme nytte.
- Nettleseren. Udiskutabelt bedre på iphone. Bortsett fra å mangle flash-støtte (som uansett ikke fungerer) på Hero, er safari mye raskere, mere responsiv, har "dobbeltap på kolonner"-funksjonen osv osv osv.
- Appstore. Trenger ikke argumentasjon. Spillmuligheter/potensiale alene er grunn nok til å kjøpe iphone (for noen vel og merke).
- Videoavspilling. Fungerer bedre. Jeg testa både .mp4 filer, og normale videopodcaster på Hero. De lugget, og kræsjet ved spoling (ikke hver gang).
- Flash minne. Raskere enn microSD.

Tar meg selv i at jeg fremstår som en applefanboi her. Det er absolutt ikke tilfelle. Men føkk it. Iphone fortjener den skryten den kan få.