View Single Post
Sitat av Kugie Vis innlegg
Sant det du sier at vi bruker altfor mye energi på to nordmenn når situasjonen er lik for tusenvis av mennesker der nede. Men synes du det er forkastelig at vi prøver på det? Siden vi ikke kan hjelpe alle, skal vi ikke hjelpe noen, i dette tilfellet to nordmenn? Jeg ser ikke noe negativt i at vi prøver å gjøre det vi kan for disse nordmennene, når vi kan.
Vis hele sitatet...

Siden du snakker om hva vi kan, så kan vi gjøre sykt mye for millioner andre også.

Det høres ut som at du heller vil at 2 nordmenn skal leve enn 100 afrikanere?

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Siden min lille blowout (forståelig nok) ble slettet, skal jeg spørre på en pen måte:

Hvordan kan du stå inne for denne uttalelsen? Synes du ikke det er viktig med en korrekt rettsgang, hvor det skal være hevet over enhver tvil at de har gjort det de er siktet for?

Jeg ser ikke at de skal fortjene å være der bare fordi det ikke er anbefalt å dra til slike områder. Jeg tenker eksempelvis på journalister i krigssoner, hvor man frarådes på det sterkeste å oppholde seg i.

Du har forøvrig ingen viten om de lyver eller ikke. Og hvis du har det, vis oss så gjerne, for innlegget ditt oppfattes - ihvertfall for meg - ikke så lite provoserende.
Vis hele sitatet...
Jeg synes virkerlig at når de har valgt å være i et land, de vet ikke er trygt, ikke har et bra rettsystem, og mye annet som viser til at de ikke bør være der, da har valgt den sjangsen selv.

Det er stor forskjell på en journalist og en sikkerhetsfyr som holder på slik de 2 gjør.

Jeg har desverre ikke satt meg så mye inn i denne saken. Men helt generelt synes jeg at de bør dømmes i det landet de holder til, og har gjort kriminaliteten.
Vi gjør akuratt det samme i Norge.

Sitat av Kenshi Vis innlegg
Vi sender faktisk Kongo, uganda og Tanzania blant annet millioner av kroner hvert år.

Ser virkelig ikke ut som at Kongo drar nytte av de pengene når en korrupt statsleder kanskje sitter å koser seg med pengene. Hele landet er korrupt og folkene der har antageligvis ikke fornuft eller intellegens til å bruke pengene på de riktige tingene.

Synes synd i dem alle, både med tanke på hvor hjernevasket befolkningen er og hvor fattig de er.


Det at du synes det er kvalmende hvor mye tid vi bruker på de to nordmennene, skjønner jeg ikke. Norge gjør nesten ingenting for dem, er bare media som følger den utrolig latterlige rettsaken. De er norske borgere og norge generelt er mer interessert i om noen norsker skal dø enn noen afrikanere i afrika. Afrika er et tapt kontinent og vil aldri, aldri kunne bli like velutrustet som Norge er. Alle kan ikke få mat på bordet hver dag. Urettferdig, men slik er verden, og slik kommer den alltid til å være.
Vis hele sitatet...
Du må være noe av det dummeste jeg har møtt. At det går ann å være så trangsynt og rasistisk viste jeg ikke.

Du har sykt flaks at du ikke ble født i det landet da. Sjangsen er stor for at du kunne blitt født i et av de landene du kaller folkene for mindre intelligente, og en trangsynt dust sitter i Norge og hatet deg. Fordi du var "uheldig" og ble født der.

Hvorfor mener dere Norge skal gjøre noe? Hva gjør Kongo sin regjering om 2 kongolesere dreper folk i Norge?
Sist endret av skve; 31. august 2009 kl. 17:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.