View Single Post
Jeg synes de fortjener å være der de er. De har på egen håndklart å komme inn i den situasjonen de er. Blandt annet med at det ikke er anbefallt å reise dit, de har våpen, de lyger, osv.


Uansett, de nordmennen behandles sikkert ikke dårligere enn andre forbrytere i Kongo.. Tenk alle de tusenere som opplever lignende hver dag. Det er sånn samfunnet er der nede, og Moland og French har selv valgt å være der. I motsetning til alle de innfødte som dør hver eneste dag.

Det er helt sykt og kvalmende at vi bruker så mye tid på 2 menneskeliv, med tanke på alle de tusener som dør rundt om i verden.

Og: Det skremmer meg sykt at folk virkerlig mener at Norge skal hente de ut.. wtf? sett for mye på actionfilmer på tv? Begynn å lev i realiteten og slutt og spill krigspill.

Hva hadde dere gjort om Kongo sendte spesiallstyrker til Norge for å befri fanger i Norske fenglser?

Andre som har tatt opp dette før: men..

Tenk på alle utledningene som blir dømt i Norge. Hva hadde du sagt de fikk bli sendt hjem og levd livet som konger? (Med det mener jeg at livet i et fengsel i Norge er bedre enn 98% av livet befolkningne i Kongo har )

Jeg synes også at rettsystemet i Kongo er latterlig. Men det eneste vi kan gjøre for at slik ikke skjer igjen, er at villmenn fra Norge ikke reiser ned dit, eller at vi prøver å hjelpe Kongo til å bli et demokrati.
Sist endret av skve; 30. august 2009 kl. 01:55.