View Single Post
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Her var det mange gode svar ! Takker for det.




Jeg vil kanskje at mitt parti skal kunne si ja til cannabis da. Jeg tror at et parti som hadde representert en liberal ruspolitikk kunne fått mange stemmer, deriblant min. Det ser vanskelig ut for oss røykere i landet syns jeg, men jeg vil heller ha lovlig cannabis enn tobakk.

Tobakk er liksom ikke noe jeg røyker særlig mye, kanskje på fylla men ikke så mye ellers. Det kan jo være godt en gang i blant me en sigg, men ja, over til det viktige i denne tråden.

Det viktige for meg, hvis vi skulle innføre en liberal ruspolitikk, er at unge ikke skal få tak i rusmidler! Dette er jo opp til folket, så vi må gjøre vår del av jobben! Jeg syns at tysklands øl-grense er grei. 16 år.

Alt annet bør være høyere aldersgrense på, hvis du spør meg, og antageligvis enhver rusbruker som vet hva det innebærer.

Venstre virker jo som et godt alternativ, men de grønne hørtes jo enda mer interessant ut.

..Politikk er vanskelig
Vis hele sitatet...
Poenget er heller det, at Miljøpartiet De Grønne aldri vil få en posisjon hvor de vil kunne utøve sin innflytelse eller politikk. De har vel, så vidt jeg vet, ikke hatt noen seter i Stortinget på lange tider.

Det er ikke nødvendigvis det at cannabis er farligere enn alkohol og tobakk, men at flertallet av befolkning ikke syns det er nødvendig med flere lovlige rusmidler.