View Single Post
Haha, som jeg sa i posten etterpå, for mange går det helt fint, men for noen går det ikke så fint. Muligens burde jeg understreket det ytterligere, men la det nå være. Jeg sa ikke at alle kompisene mine er stonere, men jeg sier at noen får i seg for mye, gjør det for mye og sliter økonomisk grunnet det. Det er et fakta.

Jeg vil gjerne ha kilder som sier at det er "normalt" for en familiefar i USA å ta seg en joint. Det tar jeg ikke for god fisk og stiller meg sterkt kritisk til.

Og nei, det trenger ikke koste mer enn en helgetur på fylla. Akkurat som jeg sa tidligere, det koster ikke mer for en snusboks enn det gjør for en helgetur på fylla heller, men en økonomisk utgift er det likeså. Verre er det at samfunnet ikke får betaling for de potensielle skadene du kan få fra hasj, noe som gjør at det går ut over alle andre (i form av skatter). Hasj er ikke lovlig, og du betaler ikke skatt for det.

I tillegg støtter du kriminelle i større eller mindre grad. Fordi salg av hasj er ulovlig.

Og at rastafari har cannabis som "The holy plant" har ingenting å si i Norge i forhold til at det er ulovlig. Uansett hvor mange som støtter det i utlandet er det ulovlig i Norge.

Legg merke til at jeg ikke sier at dette er farlig. Jeg nærmest normaliserer det og sier at en biltur er farligere. For det tror jeg. Men har man lover har man lover.

Husk på at selv om dine erfaringer er en ting, så teller andres erfaringer like mye. Går det bra med deg er det bare fint, men det har ingenting med faktumet at det for noen går dårlig. Det kan du ikke benekte, og det bør du ta med i en diskusjon. Jeg sa "Legg de personlige følelsene tilside, og gi gutten en objektiv vurdering", da får du heller gjøre det enn å fortelle at det med deg går veldig bra og at hasj ikke er farlig fordi du ikke har merket noenting.

Det er klart all erfaring er god erfaring, man må ta med det man har i bagasjen og så gjør man kanskje et smartere valg neste gang. Det er jeg helt enig i. Men vil du oppmuntre en person, hvis familie tydelig har fått problemer grunnet hasj, til å ta sjansen på å starte å røyke grunnet det ikke var noe problem for deg? For uansett er han bare en erfaring rikere, uavhengig av hva som skjer med han?

Og det du legger i god erfaring med substanset jeg prater om, mener du virkelig at jeg må ha røyket masse hasj for å kunne uttale meg om hasjbruk? Fordi erfaring har jeg massevis av, men ikke i forhold til bruk, der har jeg liten erfaring. Men jeg har sett hvordan hasj har hatt en påvirkning på mange av vennene mine, jeg har sett at det for de fleste går helt bra, og for noen ikke går så bra. Gir ikke det meg en god evne til å kunne uttale meg om emnet, heller enn å holde meg utenfor diskusjonen?

Dette er tåpelig TheMosthigh, les hva jeg skriver før du kritiserer meg. Alle trenger ikke erfaring fra hasjbruk. Det er mange gode menn som ikke har røyket hasj, akkurat som det er mange gode menn som har røyket hasj. Det betyr ikke at de som ikke har gjort det har gått glipp av noe. Jeg er enig i at det for mange har et positivt resultat, men jeg tror også at det finnes andre måter å komme til dette resultatet. Og at det for mange er positivt fjerner fortsatt ikke faktumet at det for noen er negativt.