View Single Post
Jeg hadde VG2 eksamen i alarmanlegg, og i den forbindelse undersøkte jeg nettopp dette med å unngå systemet.

-Skolen hadde kjøpt inn 2 forskjellige PIR-detektorer, en type til 99kr og en til ~350. Her merket jeg STOR forskjell på sensitivitet - den til 350 så ut til å ha minne over området, og sammenliknet bildet med noe tidligere (bare teori), mens den til 99kr fint kunne unngås ved å bevege seg sakte - selv i et kaldt rom med bar overkropp.

-Alarmsentralen vi brukte var forsynt med 230VAC og 12VDC. Hvis nettspenningen faller, går systemet i strømsparingsmodus, det vil si at alle buzzer- og alarmutganger deaktiveres - men alarmen går ikke. Da er det (bare) å finne fram til sentralen, og løfte av lokket fra undersiden (tamper-bryteren for sentralen sitter top-right i boksen) og nappe av kabelsko / klippe kabelen til batteriet. Jeg brukte noen minutter på å teste nummersender-utgangen ved dobbelt spenningsfrafall, og det så faktisk ikke ut til å gå noen alarm selv om sentralen mistet begge strømkildene..

EDIT: Jeg fikk forøvrig en 5'er totalt sett, fordi jeg var litt ustø på forkortelsene EOL og FG
Sist endret av excubated; 29. juli 2009 kl. 01:29.