View Single Post
Sitat av Husemann Vis innlegg
Jeg skjønner ikke folk som synes det er godt å bli full. Alkohol smaker piss. Man merker det godt hvis man er 100% edru. Jeg er også 16, og har heller aldri vært full. Husker jeg hadde med meg 3 liter vann første gang jeg drakk. Men så kom tilbudet om Bacardi apple, og da var egget lagt. Jeg drakk sikkert like mye greier som vann, og de tre literne var tomme da jeg dro. Husker alt som om det var i går (nei, tenk, var i slutten av august i fjor). Husker jeg sykla hjem, helt fin.


Også, et par måneder etter prøvde jeg meg på øl. Da kunne jeg likegodt ha drukket møkkete dassvann, det måtte svøjles ned med en halvliter brus. Ellers hadde jeg spydd, og det ville jeg naturligvis ikke. Og seinest i mai, tror jeg, fikk jeg en flaske alkoholfritt (!) øl av en kamerat på bussen, etter skolen. Skulle prøve å drikke opp flaska, men kom til 3. slurk før jeg måtte trekke meg tilbake. Ellers hadde det blitt bussvask etterpå.
Siste gangen jeg drakk, var da jeg ble pressa. Vi spilte boms og pres, etter en runde poker, og bomsen måtte shotte sprit. Heldigvis ikke mer enn to shots på meg.

Jeg synes heller ikke 14-åringer som drikker en rusbrus og blir "fulle" er kult. Det er så satans dustete. Ja, jeg har sett det live. Hvorfor gjør de det? Alle vet at de ikke er fulle, kanskje litt småbrisne. Men de spiller fulle.

Husker 3. og siste festen jeg var på. Hadde med meg 1,5 liter Farris. Og en kamerat av meg, som kom sikkert 10 minutter før meg, hadde drukket ei flaske Jeger (bullshit, ingen så den flaska). Han blei "fullere" utover natta, ettersom tiden gikk. Gjorde mye rart. Men han hadde ikke drukket noe, hvis ikke han hadde tatt noen drammer før skoleavslutninga (jeg tviler, festen var rett etterpå).



Jaja, finnes sikkert en og annen leif her.
Vis hele sitatet...
Noen liker det, andre ikke! Det er bedre med at fjortisser syns de er kule i tidlig alder (og ja jeg syntes det er forferdelig "dustete". Jeg har vært der selv en gang. Bortsett fra at jeg holdte meg unna rusbrusen, siden jeg var en "hardbarka-mann" som drakk øl og sprit. Smakte dritt). Alkohol-innholdige drikker er ting som kommer med alderen, smaksansene dine forandrer seg med tiden. Er som konjakk, få i tidlig alder som har smaken for det. Jeg kjenner jeg blir kvalm av lukten når min far åpner en flaske konjakk. Men de som virkelig drikker det, sier at det er virkelig godt, det er fordi de har hatt et langt liv på å bygge opp smaksansene. Det er ikke sikkert du noensinne kommer til å få smaken av øl, men hvis du gjør, er det tydeligvis ikke før senere.

Alkohol trenger ikke å knyttes med fest. Kan like så godt være en kose-stund med kompissene dine. Sitte rundt et bord, drikke, fortelle historier og ha det ålreit. Når du drikker (som folk har funnet ut før), så er du istand til å fortelle mer enn det du ville ha gjort når du er 100% edru. Det er noe som kan være fantastisk artig. Jeg syns det kan være artig å slå seg løs en gang i blandt, med å drikke alt for mye, merk en gang i blandt. Det er fordi jeg gjør ting som jeg ikke ville ha turt i dagliglivet, det er det jeg syns gjør det morsomt i blandt. Men det er fordi jeg vet jeg tåler det, jeg reagerer ikke noe spesielt dramatisk, hvis du noensinne finner at du gjør det, spar deg.

Jeg har ikke noe dypt poeng med det jeg sier. Bare nevner at alkohol trenger ikke nødvendigvis å være en idiotisk ting. Det kan virke som, på din alder, eller din vennegjeng. Siden du snakker om dustete fjortisser.
Sist endret av nekroh; 28. juli 2009 kl. 00:46.