Tråd: Paradokser
View Single Post
Barbereren fra Seville barberer kun de som ikke barberer seg selv. Spørsmålet er da om han barberer seg selv?

Hvis noe som kan se fremtiden forteller en person hva h*n kommer til å gjøre og personen velger å gjøre noe annet.

Bestefars-paradoxet: Du reiser tilbake i tid og dreper bestefaren din. Moren eller faren din vil da ikke bli født, noe som resulterer at du heller ikke ville blitt født, og du kunne derfor ikke reise tilbake i tid i utgangspunktet.

Her sto det mye spennende: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_paradoxes

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Gud er troen på noe/noen bedre...
Så, nei.. Gud kan hverken skape en stein, uten å dele en annen i to, og kan dermed heller ikke løfte den
Vis hele sitatet...
I utsagnet blir gud beskrevet som allmektig, det vil si at han kan gjøre absolut alt..

Nytt paradoks: Dommeren sier til meg at jeg får komme med en avslutning før dommen blir avsagt. Om jeg snakker sant blir jeg dømt til fire år i fengsel. Om jeg lyver blir jeg dømt til seks år i fengsel. Jeg sier at jeg blir dømt til seks år i fengsel.
Sist endret av nilsern; 24. juli 2009 kl. 23:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.