View Single Post
hei
syntes det er spennende at du vil konvertere til islam. lurer på hva bakgrunnen for dette er? og hvorfor akurat islam?

Cyberblack: hva heter studiet ditt, og hvor studerer du? og hva legger du i "Før du velger en bok, fremfor egne meninger og tanker til å styre over livet ditt, vi jeg be deg om å tenke over dette" ? mener du at hvis man velger å tro på noe, må man svelge hele kaka på absolutt alt? er du kristen eller ateist? -hvilket religiøse standpunkt har du? etter som det står på profilen din at du fant nFF via "Anti-Islam" føler jeg du neppe kommer med noen objektive synspunkter akuratt.

Ps. Det at du har lest koranen på norsk er mer eller mindre null verdt. Koranen er originalt skrevet med så mange fortolkningsmuligheter, pluss at flere elementer ar språket faller bort i en oversettelse, i alle fall til norsk. Det du har lest blir en fornorsking av en tolkningsmulighet av en original-tekst, og dersom du er sant at du studerer burde du kunne nok om kildekritikk til å vite at du da åpenbart bygger på et mindre sikkert grunnlag.

jo, for å avslutte alle tenkelige antagelser om mitt religiøse ståsted: er agnostiker selv...

edit: ser du sier du ikke har studert islam, men bare lest på fritiden... det blir som om jeg skal prøve å komme med faglige korrekte vurderinger om kvantefysikk, atom-forskning og molekylstrukturering basert på mitt abonement på ilustrert vitenskap. ta deg en bolle.
Sist endret av Beskjeden; 14. juli 2009 kl. 15:31.