View Single Post
Sitat av meitemark Vis innlegg
Men selv om produktet er der på feks TPB, og det ikke finnes tilgjengelig i butikkene, vil det da si at man kan piratkopiere det og drite i opphavsrettighetene? Fuck it, NEI. Det er ingen livsnødvendighet å ha musikk eller film eller spill. Selv om det tydeligvis er et marked for det er det ingenting som sier at leverandørene av et produkt må sørge for at alle skal kunne ta nytte av det samtidig.
Vis hele sitatet...
Vel, når realitetene tilsier at folk VIL skaffe det fra andre kilder hvis de ikke får det lett nok på lovlig måte, er det plateselskapenes hodepine å komme opp med et alternativ som folk flest er villige til å bruke. Jeg ER villig til å betale for musikk, men da får de jævla sinkene i platebransjen se til helvete å lage et godt alternativ!

PS. Jeg anser det som en livsnødvendighet å ha tilgang til musikk. Jeg kopierte kassetter på 80-tallet, CD-er på 90-tallet og MP3-er fra midten av 90-tallet og frem til i dag, med en oppadgående intensitetskurve. Hadde jeg kunnet kopiere musikk til en billig penge hele denne tiden, er det godt mulig at jeg hadde holdt piratkopiering til et minimum.