View Single Post
Sitat av Geiten Vis innlegg
Å tro på noe du ikke vet noe om er idioti. Du kaller det sunnhet.
Dummeste jeg har hørt på lenge.
Vis hele sitatet...
Se det forrige innlegget mitt, og si at du fortsatt virkelig vet noe om det du tror på. Alles livssyn er på et eller annet detaljnivå basert på aksept fremfor forståelse. Ditt også.

Sitat av Geiten
Geometri skaper, ved hjelp av universets språk. Mattematikk.
Vis hele sitatet...
Matematikk er en menneskapt metode for å beskrive omgivelser. Når man først er inne på bevis, kan du jo tenke over neste gang du benytter potensregning at den matematiske metoden ikke lar seg bevise. Likevel setter du altså din lit til den.

Sitat av nso
Tro er, per definisjon, en bevisst unnlatelse av rasjonell tenking -- og det kan jeg hverken respektere eller godta.
Vis hele sitatet...
1. Jeg tror du skal bla opp definisjonen en gang til. Å tro er å akseptere noe du ikke kan dokumentere eller bevise. Du gjør det like mye som nestemann.

2. Hvilken posisjon mener du å besitte som gjør deg til et godkjenningsorgan for andres livssyn? Prøv å innse at ditt eget livssyn også er basert på ting du ikke forstår, men godtar fordi du har blitt det fortalt. Da kan du kanskje få den respekten for andre mennesker vi som menneskehet trenger for blandt annet å overleve som rase på lang sikt.