View Single Post
JaneDoe's Avatar
Trådstarter
301
Sitat av STOREida Vis innlegg
Jeg er jente, og synes at både wow, oblivion, unreal tournament, zelda, mario, guitar hero, resident evil, age of empires, starcraft, civilization (osv) er som skapt for meg. Om det hadde kommet spill som handler om mote, shopping og sminke hadde jeg neppe valgt å spille det.

Det eneste som er litt irriterende for meg som jente i denne "mannlige" spillverden, er at folk på wow alltid tror jeg er mann, selv om jeg har kvinnelig char.

Tror ikke det er utvalget på spill som setter en stopper for jenter. Det er heller interessen for spill.
Vis hele sitatet...
Nå snakket jeg om jenter som kanskje ikke ville valgt å spille i utgangspunktet, men som kanskje ville gjort det hvis det fantes spennende spill for jenter. Jeg har sett på endel av de spillene du nevner -og de tiltaler meg ikke. Rett og slett. Jeg mister interessen etter kort tid. Det eneste av såkalte guttespill som har min interesse er mafiaspill. Jeg spilte endel skytespill da jeg var liten, men vil ha større utfordringer intellektuelt. F.eks. å leke lege, synsk osv....Det er nok en storindustri der ute for den som knekker "jentegåten"