View Single Post
Sitat av Graapho Vis innlegg
Stort sett alt du spør om i denne tråden er ting du kunne funnet ut av selv, enten ved praktisk erfaring eller googling.
Vis hele sitatet...
Fordelen med det å stille spørsmål er akkurat det at du slipper praktisk erfaring. Jeg foretrekker på lang vei å få svar på spørsmålene mine fra ruserfarne norsktalende nordmenn enn det å lese en forskningsrapport fra Los Angeles. Jeg bare er sånn.


Sitat av Graapho Vis innlegg
Det er sikkert veldig enkelt for deg å fyre løs med spørsmålstegn hver gang du ser noe som ville tatt mer enn 2.7 sekunder å google, men tenk på at det faktisk sitter noen som bruker tid på å svare deg.
Vis hele sitatet...
Jeg tvinger ingen til å svare meg. Men dere skal vite at jeg er takknemlig for alle svar jeg får.

Sitat av Graapho Vis innlegg
Så langt har jeg ikke sett noen som helst form for takknemlighet, men heller litt for store preg av frekkhet
Vis hele sitatet...
Siden når ble det standard forumetikette å uttrykke noen spesiell takknemlighet for svarene man får? Om det er noen her som faktisk har behov for en tilbakemelding, kan jeg meddele at hvert eneste svar jeg har fått i denne tråden har hjulpet meg i å bli mer trygg på salvia. Og om noen har oppfattet meg som frekk, beklager jeg det virkelig. Dette innlegget er et unntak ettersom jeg føler meg personlig angrepet.


Sitat av Graapho Vis innlegg
Om du virkelig er så redd for salvia som det virker som tror jeg det kan være lurt av deg å vente litt med det.
Vis hele sitatet...
Om jeg faktisk var redd for salvia, ville det ha hjulpet å vente? (nei)





Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvis jeg tar med meg en sitter, har dere da noen råd til hvordan han/hun skal oppføre seg? Hvis jeg reiser meg og prøver å gå et stykke, er det lurt for dem å stanse meg? Gjør noe om de prøver å snakke til meg?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Noen forhåndsregler jeg bør ta, eller noen bestemte forberedelser? Vil noen advare meg mot noe? Hvor vil dere anbefale meg å ta rusen? Jeg har hørt at man bør holde seg et stykke unna trafikken. Og dersom sistnevnte faktisk stemmer, går jeg også ut i fra at man bør holde seg et stykke unna andre potensielle farer, slik som dypt vann.
Vis hele sitatet...
Dette er så absolutt spørsmål jeg har sjekket opp på minst et titalls forskjellige kilder. Unntaket ligger hos sistnevnte, som jeg virkelig har bekymret meg litt for. Men det å få bekreftelse fra norske erfarne rusbrukere gir meg en langt større sikkerhetsfølelse enn det erowid noen gang vil kunne stille opp med.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Sitat av Stockman Vis innlegg
Mazatech indianerne sier soppen er tryggere å bruke fordi med salvia var det alltid en risk for å ikke komme tilbake

One love
Vis hele sitatet...
Er det noe i dette?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet ovenfor er nokså uskyldig i mitt perspektiv. Ifølge utsagnet til Stockman kunne det høres ut som om det er en statistisk signifikant risiko for å sitte igjen med permanente hallusinasjoner etter en god salviatripp. Som om Stoackman her visste noe jeg hadde gått glipp av. En forsikring jeg på ingen måte kunne utelate.


Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
EDIT: Jeg venter 1g 10x salvia i posten. Kan noen gi meg en pekepinn på hvor mye det er jeg burde ta? En pinsettklype?
Vis hele sitatet...
Enhver kilde jeg har funnet gjennom Google vil kun gi meg dosemengden i form av vekt. I spørsmålet ovenfor var jeg ute etter volummengden. En stor forskjell for meg som ikke har erfaring til å måle opp ett gram hasj (eksempel) med øyemål.


Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Nei. Du kommer uansett tilbake. Spørsmålet er om du kommer tilbake i like god stand som du var i når du dro.
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hva er det verst tenkelige utfallet av en dårlig salviatripp?
Vis hele sitatet...
I det førstnevnte innlegget over ga mentalmelt en antydning til risiko for permanent psykisk skade, samtidig som han var litt forsiktig med å klargjøre akkurat hva det var han snakket om. Jeg visste allerede godt at salvia - i likhet med annen psykedelika - kan utløse psykoser eller andre psykiske lidelser hos disponerte individer. Det endelige målet med innlegget mitt var egentlig å få vite om salvia kan gi deg varig skade på sinnet ditt i form av traume. Jeg ser nå at jeg kunne vinklet det annerledes, men det for være. Jeg søker bare din forståelse for at jeg valgte å poste dette innlegget.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er 0.05g i "det små"? Hvordan måler jeg opp dosen?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt svært delte meninger om hva en ideell dose salvia egentlig er i denne tråden. Å klargjøre hva KingPill (en nokså erfaren rusbruker etter det jeg sett på FreakForum) egentlig anbefaler meg til å gjøre, ser jeg på som en viktig forberedelse til trippen min.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Dersom jeg skulle ha en temmelig dårlig tripp, kan da dette tipset virke?
Vis hele sitatet...
"Er dette humbug"? Jeg vet ikke hvordan hukommelsen min vil lagre en psykedelisk opplevelse, og er derfor heller ikke i stand til å bedømme om hvorvidt en bad trip burde behandles som en vanlig traumeepisode. Jeg er (eller var) som sagt en smule bekymret for å virkelig freake ut under trippen. Eventuelle forhåndsregler for hva jeg da skal gjøre, er et must.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvilken type vekt er det jeg trenger? Vil en brevvekt gjøre susen? Kan du evt. vise meg?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Brønnen er kanskje litt stor for å legge kun 0.05g ned i. Jeg tror ikke jeg da vil kunne utnytte alt. Jeg lurer på om det ikke kunne vært en idé å fylle bongen delvis med oregano (jeg har ikke tobakk)? For så å legge salviaen på toppen?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvis jeg da først prøver 0.05g som førstegangsdose, skal jeg vente 10 minutter for å sjekke om effekten kommer, og så eventuelt øke? Eller tenkte du at det skulle være én dags intervall eller noe sånt mellom hver dose?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Samtlige kilder jeg har sjekket sier ganske rett ut at salvia ikke bygger fysisk toleranse. Tenkte du på psykisk toleranse? At rusen du får av 0,5g etterhvert blir for pinglete?
Vis hele sitatet...
Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Hvorfor?

Jeg må legge til denne setningen fordi det er et minimumskrav på 10 tegn per innlegg.
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke se at jeg må forklare hvorfor jeg stilte noen av disse spørsmålene.


Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Se litt av denne videoen. http://www.youtube.com/watch?gl=JP&hl=ja&v=7il24-hK-Fw

Under er der én som har skrevet: "This song is a 100% accurate musical interpretation of the Salvia Divinorum experience. The chaotic and scary intensity of this song utterly captures the total confusion induced by Salvia."

Der er enda en som er enig. Ligger det noe i dette? Minner den videoen dere om salviarus?
Vis hele sitatet...
Jeg var veldig nysgjerrig. Å få en svak innsikt i salviarusen på forhånd er ikke noe jeg sier nei til. Men jo, jeg kan likevel gå med på at dette innlegget virker unødvendig.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Det er vel ikke "videoen"/bildemontasjen, men sangen det refereres til i kommentarfeltet.
Vis hele sitatet...
Ja. Men kunne du ha svart på spørsmålet mitt? Gir disse lydene deg assosiasjoner med salvia?
Vis hele sitatet...
Jeg synes der og da at det var nokså opplagt at det faktisk var musikken jeg refererte til. Jeg tok xtapolapocetl for en kverulant, og svarte litt spydig. Men etter å lest gjennom innlegg #40 på nytt, innrømmer jeg nå at det virket som om det var bildene jeg henviste til. Jeg unnskylder.

Sitat av Defqon Vis innlegg
De gir meg det, delvis. Den er såklart alt for rolig osv, men å lage en sang som skulle vært som en salviatripp hadde bare vært bråk, så det kan de jo ikke gjøre.
Vis hele sitatet...
Det endelige svaret jeg fikk til slutt var tilfredsstillende. Jeg håper jeg nå har fått en smugkikk på hvor intens og forvirrende rusen er.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Og akkurat hvor er det jeg har bedt om en beskrivelse av salviarusen?
Vis hele sitatet...
Nekroh flamet meg med et irrasjonelt argument. En irettesettelse var på sin plass.


Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Er det folk som blir skikkelig ruset på under 0.3g? Er det like greit at jeg hopper over "begynnelsen"?
Vis hele sitatet...
Med det første spørsmålet var jeg ute etter en personlig beretning om noen som var blitt ruset på under 0.3g. Leksikon- og avisartikler forholder seg kun til plantemateriale - og ikke ekstrakter - når de antyder en passelig dose. Med spørsmål nummer to ville jeg veldig gjerne sykofant sitt syn på om hvorvidt det engang er verdt å "kaste bort" 0.05g dersom jeg nesten garantert ikke vil bli ruset.

Sitat av ManUnited4Ever Vis innlegg
Sitat av Defqon Vis innlegg
Salvia har en motsatt toleranse, som vil si at man _mest sannsynelig_ ikke merker noe til det de første gangene, og man tåler mindre og mindre jo mere man røyker det. Så du tar feil.
Vis hele sitatet...
Hvem tar feil?
Vis hele sitatet...
Jeg undret meg litt over om ikke defqon irettesatte meg ved å få frem at salvia bygger "toleranse", hvilket jeg benektet. Men, jeg ser nå at dette spørsmålet kunne jeg latt ligge.