Tråd: Groguide
View Single Post
Hei, er ikke mange bildene i denne tråden så jeg tenkte kanskje jeg skulle vise mitt oppsett.

Jeg kjøpte et skap fra jysk (firenze, hvit) som kostet meg 700kr, passe billig
og det fikk akkurat plass i enden av en gang.


Her har jeg fått noen ting på plass.
Til venstre ser du HPS armaturet, det har en 400w HPS pære og ledningen går ut et hull
i øverst høyre hjørne og opp til den digitale ballasten som ligger oppå skapet (unngå for mye varme inne i skapet).
Har også plassert strømforgrener i høyresiden, der skal stiklinger og planter i vekstfasen stå.
Den svarte dingsen er en digitaltimer fra clas ohlson til under 200,- , men jeg hører rykter om at de ikke klarer å slå seg av
etter en stund pga den induktive strømmen til ballasten, så jeg skal anskaffe en kraftig nok
kontaktor som heller blir styrt av timeren.



Her er den øverste seksjonen på høyresiden med planten, den har stått litt over alt: fra vinduskarm,
på kjøkkenet under standard lysrør og i et annet skap. Den er nå 21 dager gammel og trives
under 3 lamper, to av de er 21W 2700k CFL (standard sparepærer) og en 23W 6500K CFL (den med blått lys) som
er beregnet for vekstfase for planter.
Og helt til høyre ser dere en standard bordvifte, som egentlig er litt for stor, vurderer å bytte ut med noe mindre,
kanskje en sånn håndholdt liten sak. Jeg har ingen ellers ventilasjon i vekst-delen av skapet, kanskje det blit etterhvert.



Her er et bilde av venstresiden med noe av ventilasjonssytemet på plass, det skal bli et kullfilter
og en cooltube (Lysarmatur med luftkjøling) for lampen der og.



Noen bilder av planten:





Annen info:
Dyrkemedium: Blomsterjord fra plantasjen med et lag leca i bunnen, litt blandet i jorden og et lag på toppen
Strain: Jack herer fra amsterdam seeds
Lyssyklus: 24/0