Tråd: Selvmord
View Single Post
Sitat av Duddy Vis innlegg
haavardgj. Hvis du har noen venner, eller storebrødre/søstre, kanskje en større fetter/kusine? De fleste har da et par, tre venner?
Overfall fyren som mobber deg, bruk våpen (balltre, alt hverdagslige greier) Slå ved broen i nesa "bortover" dette knekker nesen rimelig lett Fyren vill ha problemer å se i rundt 45 sekunder, og mest sannsynlig få tårer i øyne (problemer med å se) Det er bra å ha et rykte med at du skader dem som plager, deg = respekt, og du slipper å bli mobba
Vis hele sitatet...
Mulig vold var løsningen på ditt problem, men jeg vil ikke tro det er noen norm. Vold spirer generelt bare mer vold, og de som blir mobbet har som regel litt mindre 'sosiale ressurser' enn de som mobber, derfor ender dette skjeldent bra for den som blir mobbet. Det er samme hvor mange venner du tar med deg til kamp om karen du skal sloss mot tar med fem ganger så mange.
Dessuten er grov vold noe folk ikke glemmer så lett, og folk kan fint finne på å ta hevn 10år etter episoden skjedde, så jeg ville tenkt litt mer gjennom det der.

Når det kommer til selvmord så skjønner jeg godt at en del velger det alternativet. Faktisk synes jeg nesten det er rart det ikke er mer utbredt. Vi vet alle at vi skal dø, og de færreste av oss har vel egentlig et konkret mål her i livet. Hva er egentlig vitsen med å leve?

Et tips om du er deprimert og tenker mye på selvmord er å sette opp kortsiktige mål. Et så tåpelig mål som "jeg skal få med meg neste episode av Family Guy" kan faktisk være nok til å gi folk motivasjon til å henge med litt til og komme seg over kneika i depresjonen.

Skal innrømme at jeg ikke har lest hele tråden