View Single Post
Du er min venn
niigu's Avatar
Hasj er forbudt og ikke et anbefalt rusmiddel pga lovverk og regler. Man kan havne i alle mulige gode miljøer når det kommer til stykket, men mange tar en feilsving og ender opp i gale sirkler. Dette kan også ha en ringvirkning i form av andre venner som blir trukket inn. Ingen rusmidler er snille med kroppen din. Sånn er det bare. Hasj, ifølge meg, hadde ikke trengs å bli sperret inne i låste miljøer. Dette er et rusmiddel som burde ha blitt legalisert for lengst, på lik linje med alkohol. Hasj har eksistert lengre enn alkohol, ergo ligger det like mye kultur i det som alkohol sosialt sett. Disse to ringrevene kan man diskutere fordeler og ulemper med til langt på natt. Det handler ikke om hvor mange folk som dør av hvilket rusmiddel, det handler om hva andre konsekvenser som oppstår - dette i form av jobb, venner og psyken din. Til slutt vil jeg bare meddele at jeg selv ikke røyker hasj, men syns det allikevel er et rusmiddel som bør stille seg på samme nivå som alkohol, og beklage for en litt out-of-bounds-post.