View Single Post
Det blir aldri sagt om trådstarter har programmeringserfaring eller ei.

Dersom trådstarter ikke har erfaring, vil et naturlig å begynne med å lære seg OOP og da kan jeg anbefale denne boken: Objects first with java
Denne boken tar for seg objektorientert programmering og går ut i fra at leseren ikke har noen form for forkunnskap. Eneste minuset med denne i forhold til tråden er at trådstarter vil lære python.

For viderekommende vil jeg anbefale The object of data abstraction and structures using java

For de som ønsker et boktips på C#: Professional C# 2005 with .NET 3.0

Nå har ikke jeg programmert så veldig mye i python, men det er vel slik at det ikke trengs å spesifisere typen på variabelen og at man kan tilegne en variabel hvilken som helst type / objekt? Det kan være greit å få med seg hvilke datatyper som fins og i tillegg hvordan man bruker disse.

Andre ting som kan være greit å ha en oversikt på er:
- abstrakthering
- arv
- løkker
- events
- unntak (exception)
- testing (regresjonstesting, positiv/negativ testing)
- programmeringsmønstre som singleton/observer/mvc etc.

Objects first boken tar for seg det grunnleggende, og The object of data abstraction boka tar for seg alt fra oop, unntak, ADT, programmeringsmønstre, sorteringsalgoritmer og så videre.

Dersom trådstarter har erfaring med programmering, se vekk fra denne posten. :-)

Når man har lært seg ett språk, så er det mye lettere å lære et annet. Jeg vil også si at Java/C#.net vil være en god plass å starte.
Sist endret av loppetrusa; 10. juni 2009 kl. 13:57.