View Single Post
Trådstarter
5
Ville bare skrive en liten melding om at jeg nå er kvitt disse abstinensene jeg har slitt med en stund, slik at folk her slipper å bekymre seg over meg. Har vært 2 måneder uten alkohol nå, og har hverken angst eller skjelvinger. Disse symptomene tror jeg også til dels kan skyldes andre faktorer, som høyt kaffeforbruk, dårlig kosthold, lite mosjon og skolestress. Greier godt å slappe av uten alkohol nå, og er veldig fornøyd.

Er enig med deg, ChrisThePsyco, i at man bør sette grenser og ha de riktige holdningene til alkohol, for å ikke bli alkoholiker. Har selv satt meg noen grenser. Dette er at jeg aldri drikker alene, og at jeg aldri drikker meg overstadig beruset, og å kun drikke ved spesielle anledninger. Noen andre som har satt seg noen konkrete grenser og vil fortelle om det?

For å svare på Chris sitt spørsmål: Kan ikke huske å ha opplevd dårlig koordinasjon eller svekket taleevne, iallfall ikke i nevneverdig grad. Derimot kan jeg bli treig i hodet og få svekket hukommelse dagene etter å ha drukket mye. Dette arter seg ved at jeg blir desorientert og ikke husker hvor enkelte butikker lå hen, problemer med å huske navn,og at jeg må skrive ned ting som jeg til vanlig ikke har behov for å skrive ned for å huske. Er det vanlig å ha problemer med hukommelsen etter å ha drukket mye?