View Single Post
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
Bare som en liten kommentar til USA og dødstraff så er det et mirakel av dobbeltmoral at de er imot abort for livets del, men helt åpen for og ta et liv som straff, tilogmed tenåringer!

Dette er egentlig enormt vanskelig. Kan vi egentlig straffeforfølge noen i norsk rettsvesen for noe de gjorde i et annet land? Og hvis vi ikke kan det så har vi ikke noe valg annet en å la dem gå fri her? For jeg er også imot utlevering på grunnlag av at jeg mener det igrunn ikke er gode argumenter for det. Men hva skal man gjøre da? For jeg synes det sender HELT feil signaler til de som er rammet av terror at de får gå fri her i Norge.

En annen ting jeg tenker på dog, er at taliban synes det er helt greit å steine kvinner som har blitt voldtatt. De er altså for dødsstraff selv. Er det feil å dømme dem etter regler de selv åpenbart mener er greie og forsvarer med hva som helst? Nei som sagt vanskelig etisk sak.

Norge lettet jo GLATT på dødsstraff regler etter andre verdenskrig så raskt vi selv fikk føle på kroppen hvordan ting var. Jeg lurer på hvordan folks meninger hadde vært om oslo plaza ble bombet. Selv vet jeg ikke sikkert om jeg hadde holdt like fast på mine holdninger mot dødsstraff.