View Single Post
Sitat av Hatred Vis innlegg
Og boo-boo gjør som en del andre folk, generaliserer. Drittslengingen går begge veier.. og negativt prat om et parti er et helt gyldig motargument, så lenge det er relevant og ikkje heilt ute av kontekst.
Vis hele sitatet...
Hvor er det han generaliserer uten gyldig grunn? Om det er et valid spørsmål. Faktum er at i slike debatter trykker folk høyeresiden ned, istedet for å presse sine egne partier opp. Når f.x. FRP kommer med sine uttalelser kommer de med konkrete ting de planlegger å gjøre, rett på sak. Disse sakene, og saker høyeresiden tar opp generelt, blir som oftest presset ned av venstrefløyen. Istedet for at venstresiden presser seg selv opp, presser de høyeresiden ned. Det er igrunn slik jeg ser det, og jeg tror mange er enige.

På skolen hadde vi for en stund tilbake siden et såkallt "skolevalg". Det kom representanter fra alle partiene (unge høyere, etc.) å forsvarte sin politikk - og diskuterte ulike saker, og hvordan det skulle håndheves og praktiseres. Alle partiene startet med å introdusere seg selv, og sa noen ord om partiet.

FRP kom med en introduksjon allá dette: Hei, jeg heter Ola Nordmann - og idag skal vi leke en lek: Hver tiende gang noen fra venstresiden kritiserer oss for politikken istedet for å forsvare sin egen, roper dere bingo - og en twistpose vil bli kastet bort til dere. (Ble delt ut +/- 4 twistposer på en drøy time.)

Og det er jo ikke bare skatten f.x. FRP står for. Greit nok at de i likhet med høyere vipper mer mot måten USA praktiserer det på, enn hva venstresiden gjør. Men jeg tror virkelig ikke det er så shock-changing som endel vil ha det til. Kan til dels trekke opp veier, skole og innvandrerpolitikken - som alle er felter jeg ser etter når jeg skal stemme til høesten. (Hvis vi for eksempel ser på majoriteten av narkotikasalg - som er vel dokumentert de siste par ukene, så tror jeg faktisk noe må gjøres - til tross for at metoden ikke er helt klar for meg enda.)

Siste input: Hvorfor skal det være folk uten høyere utdanning som skulle stemme FRP og Høyere? Det strider jo mot all sunn fornuft og logikk. Folk som i følget generaliseringen tjener på å stemme Høyere, er jo de som har og/eller tjener mye penger. Nettopp på grunnlag av skatten. De som ikke har det, eller gjøre det (uten utdannelse o.l.) vil tape på å stemme høyere imo.
Sist endret av Restyle; 21. mai 2009 kl. 20:38. Grunn: typo