View Single Post
Digitalhore
atomet's Avatar
La meg bare starte med denne videoen her - jævelig fet musikk og tøff klipping, nesten et ekstra argument for rødgrønt helt alene!

http://www.youtube.com/watch?v=2VLaqHlDAX8

Men så tilbake til saken... Det er vel ikke noen stor hemlighet at jeg ihvertfall kommer til å holde meg til venstresida. Innenfor det området kan jeg derimot komme på et par alternativer, og det er godt mulig at jeg ender opp med ren taktisk stemming, siden jeg ser på det som det viktigste å holde blaabæsjen ute av regjeringsbygget. Ta forresten høyde for noe løssluppen ordbruk her - jeg har et par glass rødvin innabords og har jobba godt over 12 timer i dag, så jeg burde egentlig ha vært i senga for lenge siden.

Selv om de fleste andre på høyresiden ikke er i nærheten av så gale som FrP, så er jo dessverre FrP det største partiet på den siden, og en høyre-koalisjon uten FrP er ikke realistisk. Derfor mener jeg at å stemme på noen som i det hele tatt kan tenkes å ville samarbeide med FrP, grenser til galskap.

Noen vil sikkert argumentere med at FrP har en politikk som er mer egnet for å bygge opp nye og eksisterende bedrifter, siden de er mot alt av avgifter. Det man må huske på da, er at de aller fleste andre sammenhenger, også er norgesmestre i vinglete politikk, og er det noe som er viktig for å kunne drive en bedrift (jeg gjør det selv) er det å kunne gjette på hva som skjer fremover. Skulle FrP ha gjennomført halvparten av forslagene de har kommet med bare de siste årene, hadde vi hatt totale kursendringer noe sånt som annenhver måned, med eneste faste punkt at de helst ville ha gratis bensin og alkohol og at så mye som mulig av landet burde dekkes av motorveier.

Beklager, samme hvor mye jeg liker et glass, så er ikke de punktene noe jeg ser på som viktigere enn at landet som helhet ikke blir kjørt i grøfta. Derfor ender jeg på å stemme på stort sett hva som helst annet enn noe som kan føre til at Siv kommer i regjeringsposisjon.

Men - ingenting er bedre for fornuften enn en skikkelig debatt, så fyr løs med alt av argumenter!
Sist endret av atomet; 21. mai 2009 kl. 01:28.