View Single Post
Sitat av appel Vis innlegg
Sky: Det har faktisk litt å si åssen rusmiddel det er snakk om. Blir litt teit å si at man ikke burde kjøre etter og ha fått i seg for mye kaffe liksom. Det og fyllekjøre og røykekjøre kan egentlig ikke sammenlignes. Når du har drukket har du -mye- mindre kontroll og er mye mer vågal. Når du er fjern er du faktisk ganske oppmerksom. Jeg tror det er mye farligere å snakke i telefonen og det å røyke en sigarett i bilen mens du kjører, enn det og være fjern. Alt burde forsåvidt unngås.

Jeg har en kompis som sovna bak rattet på motorveien og kræsja over i den andre kjørefila. Da hadde vi røyka masse kvelden før, og han var på vei hjem fra jobb når det skjedde. Så jeg tror også det og være bakfjern også er farligere enn og være fjern.
Vis hele sitatet...
Sovner man bak rattet er det bare en grunn til det - man er for trøtt, og ikke skikket til å kjøre. Det har ingenting med om han røyka kvelden før, eller en time før, for den slags skyld - trøtthet (fordi man har vært lenge oppe, eller man har røyka og er sliten) er en tilstand man i aller høyeste grad bør unngå i trafikken, og det kalles å være uansvarlig å fortsette å kjøre når man merker at man begynner å bli sigen og glipper med øya.