View Single Post
tror det er en del som gir faen, og kjører selv om de er høye eller steine, men i min vennekrets er det "no-go". hvis en kompis er skækk som faen, tar jeg heller nøklene fra han, enn å la han kjøre...

det er utrolig dumt å prøve å forsvare at man kjører høy, med begrunnelse i at man slapper av og tar det mer rolig. man får endret reaksjonsmønster når man er påvirket, også selv om en har røyket i mange år. har selv røyket siden 2005, men kombinerer ikke det med noe kjøretøy. -eller, jo har kjørt snekka på hytta stein, men den har en toppfart på 5 knop. uansett hvor mye man har røyket, vil det å være stein føre til endringer i væremåten, som igjen kan gjøre at du misoppfatter en situasjon, eller feilbedømmer. -bedre å måtte ta sånne avgjørelser nykter, slik at valg man må kunne ta i trafikken er mest mulig "reflektert" (hvis man kan bruke uttrykket i trafikk-situasjoner som kan forekomme). det er ikke alltid din egen feil om ulykker oppstår, men du kan avverge andres ulykker bedre om du selv er klar.. jeg kjører motorsykkel, veit alt for godt at ulykker ofte ikke er ens egen feil...

null sympati eller toleranse for folk som kjører påvirket. være seg alkohol, piller eller canabis...
Sist endret av Beskjeden; 20. mai 2009 kl. 10:24.