View Single Post
Har både røyket rent og med tobakk, og når det gjelder hasj syns jeg det gir mer effekt av å blande. Liker egentlig ikke den rusen jeg får når jeg røyker det rent, som om det mangler noe vesentlig jeg forbinder med cannabis. Kan hende det er tobakken som jeg er tilvent, men ser ikke noe galt i det bortsett fra de vanlige risiko en tar når man røyker tobakk. Siden jeg røyker tobakk til vanlig betyr egentlig ikke nikotinen noe for min del, den påvirker lite eller ingenting hva gjelder selve hasj-rusen (nikotinen altså, men tobakken påvirker nok tror jeg).

Eneste forskjell som sagt er at jeg synes rent blir sløs, der effekten er mindre markant enn blandet med tobakk. Pot derimot liker jeg å røyke rent. Her virker det faktisk tvert imot som om tobakken (nikotinen?) er ødeleggende for rusen. Akkurat som du skulle forkortet rusen med, tja - si en time eller no'. I tillegg blir halsen j*** tørr og irritert med blandingen pot og tobakk. Dette syns jeg blir de store forskjellene når det gjelder pot - kortere og mer ubehagelig rus.

Jeg må skyte inn her at jeg er av den typen som mener pot kun skal røykes på joint, så er ikke særlig fan av pipe hverken for pot eller hasj. Hasj røykte jeg dog tidligere i pipe for å variere så jeg ikke ble så fort innrøyka på en inntaksmetode. Joint, chillum og vannbong var stort sett metodene som ble foretrukket å variere med. Å røyke rent syns jeg ikke når opp til mer en rusen av joint, mens chillumen kan du faktisk trekke smått og ennå blir den mer markant enn når man røyker rent - ifølge meg!

Kan hende jeg røyker rent på feil måte (benyttet sånn flat pipe mest, som var ment å røyke rent på). Inntaksmetode på denne måten er rett og slett ikke merkbart! Du blir stein, men det blir du av å spise hasj rent også. Det mangler noe vesentlig i rusen mener jeg! Føler meg litt snytt i grunn for at magetrekket jeg tok, ikke kvalifiserer til litt hostekick engang! Det er ikke på grunn av at jeg er en fanatisk hostekicker at jeg føler meg snytt, men når jeg tar trekk som ofte medfører hostekick, merker jeg umiddelbart en lett gjenkjennelig rus som ofte bestemmer hvor stein jeg blir. Har på de måtene jeg røyker ennå ikke opplevd å bli steinere enn så stein jeg blir med hostekick. Ser ikke noe galt i å utnytte rusen optimalt ved å bli enda steinere uten å øke dosen!

Jeg har på følelsen av at mange som nekter å bruke tobakk når de røyker hasj, ofte gjør det på grunn av tobakkens potensielle skadeomfang. Det er blitt sport i å ikke tilknytte noe skadelig med cannabis de siste årene, og i Nederland er det vel snart ikke tillatt å røyke på coffeeshops med tobakk (hvis ikke regelen er blitt innført allerede). Dette er, i mine øyne - hysteri, for hasj konsumet er tradisjonelt sett gjort med tobakk, og jeg tror ikke risikoen er noe større på den ene eller andre måten!

Noe annet blir det hvis man ikke røyker tobakk til vanlig, da syns jeg det er greit å røyke rent. Ikke flame meg på skaderisiko - jeg vet at sjansene øker pågrunn av nikotinen og andre stoffer i tobakken - men røyker du det til vanlig, vil ikke blandingen med hasj øke risikoen spesielt, spør du meg! Personlig røyker jeg mindre tobakk i hasj-sammenheng, så påstanden om at risikoen er stor fordi du får i deg mer røyk og dritt setter jeg ikke min lit til. Gjelder isåfall ikke alle ihvertfall. Kreft for eksempel, er noe som bygger seg opp over tid og ikke noe du risikerer på et enkeltinntak alene. Kreftfaren er like stor om nikotinen kommer i normale sigarettmengder daglig, eller om den kommer i sporadiske enkeltinntak med hasj på kveldstid.

Nikotinsjokk gir ikke følelsen av at tiden går saktere forresten, syns han oppsummerte ganske greit følelsen av å bli skjev. Husker de første gangene mine også, så var det utelukkende tidsfølelsen jeg merket det først og fremst på, og selvsagt også spisekick - spesielt på godt krydret potetgull etterfulgt med iskaldt springvann! Senere kom musikk og film til å dominere den rusmessige settingen for meg personlig, og opplevelsene jeg forbinder med cannabis i dag.