View Single Post
kjedelig streiting
Sitat av Cryptography Vis innlegg
I følge DealExtreme benytter bankkort seg av stripe 1, 2 og 3 for å lagre informasjon. Av sikkerhetsmessige årsaker kan man kun skrive til nummer 2. Men meg bekjent er dette annerledes i Norge hvor bankkort-delen ligger på nummer 2, mens andre funksjoner på de to andre, eller noe i den duren.. Noen som faktisk har litt håndfast informasjon på dette?

Tenker å bestille en kortskriver fra DE, men litt kjedelig hvis jeg ikke kan kopiere bankkortet mitt en gang..

Ser forresten at de selger to forskjellige kortskrivere som skriver henholdsvis til spor 1 og 2 samt 2 og 3.. Går det ann å kombinere disse for å skrive til alle tre sporene? Det sto at disse kunne slette det gjennstående sporet når kortet ble skrevet.. Hvis dette faktisk skjer hver gang er det jo ikke noe håp..
Vis hele sitatet...
Tar jeg ikke helt feil, har vi Track 1-2-3. Track 1 er hvor visa infoen ligger, når du kjøper noe med kortet. Track 2 er den som blir lest i minibanker, og track3 er systemer som bankaxept. Investerer du noen tusen i en kortskriver vil du få tak i en som kan skrive alle spora. Feks en msr206