View Single Post
FaLcOn's Avatar
Trådstarter
790
Sitat av Snack-Chan Vis innlegg
Og alikevell sa du for noen poster siden at Jesus ble født 24 Desember..

Jeg respekterer kristendommen, men det er fortsatt et faktum at Julaften ikke er dagen Jesus ble født.

Og selvom du er Kristen, og Norge er et Kristent land, så er nok flertallet av menneskene i Norge ateister/andre religioner.. Er det virkelig riktig da?
Vis hele sitatet...
Jeg vet at jeg sa 24 for noen poster siden, vi går i kirka fra kl 22 til 01, så det blir ca begge dagene

Vi tror at Jesus ble født den 24/25 Desember år 0.

Jeg syntes det er riktig, med all respekt tar jeg opp muslimene igjen, det finns fler kristne enn muslimer i Norge regner jeg med, hvorfor får ikke alle fri fra skolen når de får det? Er det virkelig riktig at kund de får fri og ikke andre?

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du har ikke kommet ett hakk videre i å rettferdiggjøre hvorfor du skal få presse dine religiøse skikker ned i halsen på meg..

Jeg respekterer helligdagene i den forstand at jeg annerkjenner betydningen de har for deg. På samme måte må du jo annerkjenne at for meg betyr de null og niks. Det er jo ikke noe problem for meg at du sitter hjemme eller går en tur i skogen på langfredag, hvorfor skal det plage deg at jeg kjøper meg en matbit mens du er et helt annet sted og koser deg?
Vis hele sitatet...
Du har veldig sterke argumenter mentalmelt, sterkeren mine så jeg vet ikke om jeg kan slå det der, men syntes at nesten alt burde være stengt.

Sitat av simdal Vis innlegg
Det er akkurat det jeg gjør. Men selvstudier vil aldri kunne måle seg med undervisning..

Selv om man ikke trenger å "feire" (innser at jeg brukte litt feil ord), blir man kraftig redusert i hverdagen av "helligdager"..
Vis hele sitatet...
Nei det er sant, men det er fortsatt ett alternativ.
Sist endret av FaLcOn; 9. april 2009 kl. 14:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.