View Single Post
Vil bare si meg enig i at det definitivt er rom for denne straffen, men at hver sak bør gåes i sømmene skikkelig før en slik avgjørelse blir tatt. Det er forskjell på en oppegående far som kanskje har 2 planter i kjelleren og liker å ta seg en blås på kvelden eller i helgene, og en som drar med seg ungen til elva for å kjøpe bønne. Fornuftig rusbruk burde ikke ha noe å si, det er når det blir et rusproblem at det blir et problem for barnets oppvekst og forelderens evne til å oppdra et barn.

Nå skal jeg være litt frekk og si at om man i første omgang klarer å bli tatt av politiet så er man vel mest sannsynlig så uforsiktig og dermed uforsvarlig ovenfor rusbruken sin at jeg mener en som blir tatt i første omgang ikke er skikket til å oppdra et barn. En forelder som er involvert i rusmiddelsaker med politiet er enda værre enn en forelder som bare ruser seg.

Om man ikke klarer å skjule det for snuten at man har et problem, så klarer man vel ikke skjule det for sønnen sin heller. Klart, man kan ha uflaks, men barnet må virkelig komme før rusbrukerens egne interesser.
Sist endret av ulldott; 3. april 2009 kl. 05:24.