View Single Post
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Trillebag er vel også et eksempel på slike funksjonelle hjelpemidler trådstarter tenker på. Jeg tror det er sett på som en greie reservert uføre og eldre. De fleste brukerne i et bofelleskap jeg jobber i har en slik. Den er veldig praktisk når man er på handlertur. Gjør transport av tung last lekende lett.

Jeg tror eldre mennesker er mye flinkere til å ignorere hva nyere generasjoner tror og mener om hva som er «riktig» eller «galt» fordi de aldri har hatt behov for aksept fra disse generasjonene, mens vi lever i press fra autoritære massemedier – som bevisst danner kunstige målgrupper for salg av produkter – og autoritære medmennesker – som ubevisst har dannet et skille mellom «hipp og kul» og «gammeldags» fordi vi har noe inni oss som ønsker å distansere seg fra de svakhetene det medfører å være gammel.

Jeg tror heldigvis dette er noe som svinner vekk når vi også blir eldre, fordi vi vokser ifra presset og stresset, og fordi vi som eldre og mer erfarne individer prøver å distansere oss fra den yngre, fordummede generasjonen ved å verdsette «enkelt og praktisk» forran «nymotens dilldall uten nytteverdi». I tillegg vil vi havne utenfor den store pengemaskinens fokus da vi forhåpentligvis har lært litt om prioriteringer gjennom livets løp. Hvis ikke er vi fortapt.