View Single Post
Har prøvd salvia ved et par anledninger, og tenke jeg kunne dele de med de nysgjerrige;

Første gang jeg prøvde var jeg veldig "uvitende" om bruksområde og opphav, og skulle ønske jeg leste mer om effekt før jeg prøvde. Men uansett, første gang var 40x, 0.1-0.3g i en liten lommepipe. Det eneste jeg hadde fått med meg var at man skulle trekke hardt og holde lenge nede. Det første jeg opplevde var en skarp todeling av ansiktet mitt, - det var som om det var sprukket i to av en skrå strek som gikk på skrå nedover pannen. Jeg var ikke i verdensrommet, så jeg kunne fortsatt se tingene rundt meg. Det som jeg oppfattet som veldig rart under den første trippen var at ingenting jeg så rundt meg hadde noen sammenheng. Det var som om hvert eneste objekt, hver eneste pixel ble delt opp i mindre biter uten å henge sammen med det det opprinnelig henger sammen med.
Endte med at jeg la meg under dyna i vente på at rusen skulle forsvinne, og når jeg gjorde det sovnet jeg inn i en liten trippy verden jeg ikke husker mye fra.

Andre gang var også alene på et lite rom, denne gangen var jeg litt mere forberedt på rusen og hva jeg kunne forvente meg. Jeg husker jeg følte en stor trang til å komme meg ut av rommet og til kjøleskapet. (som om det var et slags mission) Det var dog ingen ubehagelig trang, men mer som en lyst. Problemet var at jeg ikke skjønte hvordan man skulle åpne døren, jeg husker jeg stod lenge å stirret på dørhåndtaket og visste at det var den jeg måtte ta i for å åpne døra, men samtidig klarte jeg ikke å skjønne hvordan dørhåndtaket hang sammen med døra. Kan også nevne at under denne turen hadde jeg også en sterk følelse av å ha et "todelt" ansikt.

Tredje gang var ute i det offentlige, satt på en trapp litt borte fra der det kunne komme mennesker. Denne gangen opplevde jeg også et "todelt" ansikt, dog i mindre grad. Jeg husker jeg ble sittende å stirre på en søpplekasse som så veldig skjev ut, som om den stod alene 45 grader ut i luften. Det siste jeg husker fra denne trippen er et bilde av en fisk. Ikke en levende fisk men en fisk uten skinn, ihvertfall delvis. Den var på en måte død, samtidig som den smilte og viste sin kropp som halvt var skjellet og resten var opprevet kjøtt.

Fjerde gang var i selskap med andre, rundt 5 personer på en liten hytte oppe i skogen. Ville dele mine opplevelser med noen kjente, weed stod også på planen. Denne gangen var det 45x, 40x var nå tom. Vi bestemte oss for å gå en og en, så vi kunne observere hverandres reaksjoner på rusmiddelet. En kompiss av meg fikk veldig lignende reaksjoner som man ser på mange av youtube filmene, at man ikke vet hvor man er eller hva man har gjort, samtidig som man prøver å reise seg og komme seg vekk. En annen av mine kammerater ble en liten luring under turen. Han var egentlig trippy på første hittet, men maste hele tiden om mer helt til det hadde gått 4 store trekk. Det endte med at han satt i konstant latterkrampe veldig lenge, for så å synke inn i sofaen på tur i verdensrommet. Han forklarer i ettertid at han var i et stort rom det veggene var gule og grønne samtidig som de fløt rundt han.

Etter at alle hadde gått på tur, og kompissen som hadde tatt 4 store trekk fortsatt satt sunket inn i sofaen uten mulighet for å komme i kontakt med, tok jeg og en kompiss et hitt hver. Rett etter dette delte vi en joint med weed.

Jeg opplevde da noe som kan regnes som det sykeste og mest fascinerende jeg noengang har opplevd av psykadelika. Hadde en enorm godfølelse i hele kroppen, og reiste sammen med kompisesn min til et ukjent sted. Det var veldig spesielt å være sammen med en person i en annen dimensjon (kalle hva du kalle vil) samtidig hadde vi kontakt med den normale verden, og kunne ha en samtale om hvor utrolig fascinerende dette var. Det var som å være på to steder samtidig. Jeg har aldri hørt om noen som har reist til samme sted sammen under en tripp. Jeg har en teori som kanskje kan forklare dette, og det var nemlig delingen av jointen etter salvian. At man da gjør noe i fellskap samtidig som man er på tur, for da å komme over i to forskjellige rus, var det som gjorde at vi kunne "reise" sammen.

I ettertid har jeg gjort det samme med en annen kompiss, først salviatrekk for så å dele en joint. Denne gangen stod musikkanalen Voice eller MTV på TV'n, og samtidig som vi reiste sammen med en utrolig god følelse i hele kroppen, var musikken sinnsykt fascinerende. Eller det var bassen som var mest fascinerende, hele verden var bare god og ekstremt kul å være i.

I ettertid kan jeg med hånd på hjertet si at det å gjøre det med en god venn med en joint rett etterpå, er noe av det beste jeg har opplevd. Jeg vet ikke hva det er som gjør det teoretisk, men det å røyke hasj rett etter salvia er noe jeg absolutt anbefaler for opplevelsen sin skyld.

Ble litt langt, men de som er interesserte får ihvertfall lese mine tanker og opplevelser om salvia. Må til slutt bare føye til at Salvia er en plante som må behandles med dyyyyp respekt, fordi den kan ta deg med til steder du aldri har vært før, og gir deg et helt nytt syn og en helt ny innsikt i deg selv. Føler også at Salvia er noe man gjør få ganger i livet av den grunn at man får "nok". Absolutt ikke noe partydrug. Skulle ønske jeg visste mer om virkningene første gang. Eneste grunnen til at jeg prøvde så mange ganger var at jeg bestilte mye mer enn jeg trudde var nødvendig.

Enjoy!
Sist endret av Wallhacker; 15. mars 2009 kl. 22:27.