View Single Post
Sitat av lolros Vis innlegg
Så du mener at grunnen til at hele denne episoden hendte var at faren hadde 18 skytevåpen?
Vis hele sitatet...
Nei. Og det var heller ikke det jeg sa. Jeg sa at du kan ikke legge all skyld på skolen, det finnes alltid folk som blir mobbet. Eneste forskjell er at ikke alle har 18 våpen.

Sitat av Cv-Jannis Vis innlegg
Tror du ikke gutten hadde fått tak i våpen før eller siden ?

Og viss tilfellet her er at han har blitt mobbet sammenhengendes i flere år, og skolen ikke har gjort noe, så kunne jo faktisk gutten hatt det bedre med seg selv viss noe hadde blitt gjort.
Og da hadde han kanskje aldri hatt bruk for skytevåpen heller.
Vis hele sitatet...
Og hvordan skal skolen stoppe mobbing? Sist gang jeg skjekka lovte Bondevik at hele den norske skole skulle være mobbefri, uten at det hjalp noe særlig.

Jeg tror heller ikke at gutten ville ha jobbet hardt med å skaffe våpen. Tanker om å drepe alle som plager deg, har vel de fleste hatt. Men det går som regel over. Hadde gutten brukt tid og krefter på å skaffe våpen, hadde han sannsynligvis tenkt gjennom om det virkelig var verdt det. Hvorfor ikke bare drepe seg selv på en mye enklere måte, istedet for å bruke masse tid og krefter på å stjele og finne våpen?
Sist endret av FrittTheBandit; 12. mars 2009 kl. 14:44.