View Single Post
Sitat av Fonzey Vis innlegg
HAHAHA så vanvittig teit forslag, Navarsæte er jo klin gæren!

Problemet ligger i hvordan kjøreopplæringen er lagt opp! Den fokuserer for lite på en hel del viktige elementer i trafikken som ikke går på å lese et skilt eller vite at man skal stoppe på rødt lys for det burde være basic. Kjøreopplæringen burde hatt en mer "filosofisk" del hvor man innøvde respekt i trafikken og for kjøring generelt, empati hos trafikanten og det å lese trafikkbildet bedre.

Syns nå jeg
Vis hele sitatet...
Problemet er at det du kaller "filosofisk", er det som vanligvis kalles "erfaring", og dette tar det faktisk ganske lang tid å opparbeide. Samtidig kommer det at gutter på 18-24 absolutt ikke er verdens mest modne gjeng, og gjerne liker å leke, tøffe seg og vise seg fram litt ekstra (spesielt hvis de har en dame eller kompis i passasjersetet).

Syns absolutt ikke det forslaget er så dumt. Litt justeringer kan det sikkert ha godt av, men ikke dumt som et utgangspunkt.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Det blir mer riktig å merke de som nettopp har fått lappen, uansett alder. Men ellers så synes jeg dette er en god ide. Det tar flere år før man virkelig kan kjøre i trafikken. At man har lappen, betyr ikke nødvendigvis at du har noe bak rattet å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hadde faktisk en kompis som etter å ha krasja to ganger under øvelseskjøring bestemte seg for at han og bilkjøring ikke var en god kombinasjon Utrolig bra avgjørelse å ta når man er 18-19-20 og alle kompisene har lappen! Det er jo riktignok en god del (10-12) år siden nå, så jeg tror nok han har fått det til etterhvert allikevel, mener jeg hørte noe om det for litt siden, men ... Tøff avgjørelse når man er 19.
Sist endret av atomet; 9. mars 2009 kl. 11:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.