View Single Post
Hei!
Er litt fortvilet nå, og lurer på hva jeg skal gjøre...
Noen av dere diskuterte priser og sånt i denne tråden, og fant ut at jeg fikk jævlig dårlig betalt.

Nettsiden jeg lagde inneholder:
  • Brukerregistering
  • Reset av glemt passord
  • Logg inn
  • Egen profil
  • Endre profilen sin
  • Kommentar på nyheter, og gjestebok i profil
  • Arkiv for gamle nyheter
  • Diverse undersider som f.eks om siden, tips til arrangement osv.
  • Adminpanel med mulighet for å Lage/endre nyheter og brukere, sende nyhetsbrev til alle registrerte,

Jeg fullførte siden etter totalt 15-16 timer arbeid, og fikk 1000 kroner for det. (Ja, det er lite)

Et par dager etter de hadde fått siden så fikk jeg meil av han at de ikke ville ha mer kontakt med meg fordi et sånt drittsystem som jeg hadde laget ville ikke de ha noe med å gjøre. Så jeg svarte de og spurte hvorfor, og så sa de at jeg ikke hadde laget noe av det de ville ha. Han sa også at det hadde vært problemer i styret og de måtte ha møte før de kune snakke med meg igjen. Jeg sa at jeg ikke skulle kontakte de før de hadde hatt møte, men jeg har ikke hørt noe fra de. Men når jeg så at de hadde kopiert alt jeg hadde laget, begynt å endre på det, og bruke det på to domener, så sende jeg en mail og spurte hvorfor de har kopiert det og endret på det når de ikke har betalt meg for fulle rettighetet til det?

Da svarte de med noe sånnt som "Greit, vi skal ikke bruke systemet ditt på *Nettsted* lengre"

Men nå ser jeg at de bruker det igjen, og jeg ser at det er mitt system på måten ting er satt opp, URL'er, og mappestrukturen på serveren. Klarte å lage meg en bruker vha en fil de hadde byttet navn på.

Snakket med noen som driver et firma som lager nettsider. De sa til meg at hvis ikke de har betalt meg for det, så har de ikke lov til å endre eller kopiere det jeg har laget fordi det er mitt åndsverk.

Så hva gjør jeg nå? Noen fjortisser sitter der ute med mitt åndsverk uten å ha betalt i nærheten av de de burde, og de vil ikke ha kontakt med meg.
Og så uheldig som jeg er så har jeg mistet mailene som jeg har vekslet med de
Men jeg har kopi av hele nettsiden på en ekstern HDD, hvis det hjelper.

Kan jeg på noen som helt måte anmelde de eller noe? Sorry for alle skriveleifer som kan ha lurt seg inn...

Her er en liste over noen ting som gjorde at jeg kjennte igjen mitt system:
  • Forsiden (Oppsett av siden, med meny/login ol.)
  • URL'er (brukte index.php?s=nyhet&o=12 osv. Alle disse er helt lik som de jeg skrev)
  • Jeg klarte å finne frem til de filene jeg ville finne på webhotellet deres. B.l.a config.php)
  • Profilsiden til hver bruker