View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Kun blader, ja. Med ekstrakt har jeg
kommet aaaalt for langt ut. Følelesen etterpå var bare "jeg er så glad jeg lever! Gi meg den bongen, jeg må
roe nervene!" (det må nevnes at det var hasj i bongen, ikke mer salvia)

Som mentalmelt påpeker er det å tygge ferske blader den mest tradisjonelle fremgangsmåten, og
muligens bedre egnet for meditativ/sermoniell bruk.

Jeg anbefaler uansett alle å holde seg unna ekstrakter,eller i hvertfall å gi ubehandlede blader
en sjangse først.
Vis hele sitatet...
Har ingen personlig erfaring med ubehandlede blader, men å ved riktig dosering har jeg opptil flere ganger hatt ganske bra erfaringer på salvia 10x.

Selfølgelig hvis jeg bare tar en klype eller to med 10-40x så er dette veldig unøyaktig og lett å havne i salviahelvette. Det er bare snakk om noen korn fra og til på høyere ekstrakter som pusher deg over den grensen.

Uansett er det kansje lett å miste hodet i salviarus, men behagelig rus er fullt mulig med litt eksperimentering med dose. Et eksempel i denne uka var at jeg hadde dempet belysning, spilte litt rolig rock over anlegget og hadde delt min pose på 1g i 10 deler og derfor tok da ~0.1g 10x. Når jeg kjente at rommet begynte å vibrere la jeg meg ned og lukket øynene.
Og dere som har sett stolper og bølger visualiseringen fra windows media player, dette strømmet ut fra høytalerelementene og rundt i rommet og mot meg. Musikken ble dessuten smålig forvrengt, men var fortsatt veldig beroligende.
Anyway, når "musikken" nådde meg så krøp de under og rundt meg, slik at jeg kunne føle de. Og slik fortsatte det i ca 4-5 minutter, basert på lengde på to sanger.

Men må si meg enig at after-glowen er det beste, men skyr absolutt ikke selve trippen.