View Single Post
Sitat av ranvik Vis innlegg
når skal folk lære og kjøre truecrypt på alt som er :-)
Vis hele sitatet...
hahhahah, true dat.

uansett, skolen og data kunnskaper er to tema som aldri livet kommer til å passe, de vet ikke hva de snakker om, å tror at du er en eller anna mafia eller kriminell, har opplevd behanldinga, og de har ingen verdens peiling på det de snakker om, det eneste du kan gjøre er å nikke å si at du beklager deg etc, men prøv tidlig å få bekreftet med rektor at de skal formulere dette skriftlig til deg slik at du kan sende inn en eventuell klade, for vis det faktisk er så lite som det ser ut som, atlså at du bare hadde CAIN installert, uten at du hadde fylt opp med passord og slikt, så burde den skriftlige brevet fra rektor være syltynt i frohold til det du skriver da du klager. Du kan jo blant annet hevde at du fikk det installert fordi noen brukte pcen din via LogMeIn eller Teamviewer, eller no slikt.

Annet som er værdt å huske er at som sagt så kan ikke kommunal ansatte gjøre jobben sin får 10 kroner når det gjelder dette temaet. Har blitt dratt inn i en slik sak tidligere da jeg var dum nok til å hacke en sms server, tenkte ikke konsekvenser der og da, men når jeg skjønte alvoret i saken + de banka på døra mi å spurte hvorfor jeg hadde full access hos dem, la jeg meg flat og sammarbeida med dem, de valgte å ende saken der grunnet min modne oppførsel i saken. Det viste seg da at skolen hadde fått høre om det, å siden det hadde skjedd noe i skoletid ble jeg dratt inn til rektor hvor de hvar hypp på å dele ut utvisning og greier, jeg spurte om bevis men tida går, saken er vel faktisk fortsatt til behandling, de har allerede gitt meg nedsatt til laveste karakter i oppførsel for dette, men jeg vet ikke hva som kommer til å skje egentlig etter jeg leverte inn klagen hvorpå jeg henviste til alle "bevisene" deres som var bullshit og slikt.

At du får 5 dager virker da litt i drøyeste laget, hadde jeg vært deg ville jeg prøvd å fått sendt inn en klage som sagt, for om du bare hadde det installert kan det bortforklares, og om det var bare snakk om dette enkelt tilfellet av et installasjon av CAIN funnet, og de trakk inn politiet av den grunn, ville jeg prøvd å klaga til fylkesmannen.

Mener ikke å være rasistisk, men om du er farget prøv å spill på det kortet også, kommune og offentlig sektor blir redd da:>

Av egen kommentar vil jeg vel legge til at det var kansje litt i dummeste laget å installere programmvare som cain på en skolepc, men om jeg ikke husker helt feil så kan vel Cain brukes til andre ting også, hadde jeg vært deg hadde jeg satt med ned å researchet litt, tror nemmelig at du kan bruke Cain til f.eks tracet altså sporte opp ip adressen til en URL og slikt, og vanlig bruteforce på lokale ting, vet ikke helt sikkert altså, men prøv å finn slike ting Cain kan bli brukt til, for om du finner det kan du jo legge frem dette som din grunn til installasjon, vær litt kreativ, de kan som sagt lite, så du bør kunne snakke deg rundt det værste, for slik som du fremstilte det kan jeg tenke meg at de fikk intrykket av at du hadde det bare for å ARP sniffe, noe som faktisk er fy fy.