View Single Post
Sitat av Potatisgröt Vis innlegg
Norge er et særdeles flerkulturelt samfunn, og bør fortsette å utvikle seg i den retningen. Samtidig er ikke norsk lov like konservativ som den i Pakistan. Islam er fulgt mye strengere i Pakistan generelt også, men i Norge utvikler det seg ofte til at islam blir praktisert mye mildere, spesielt blant de som har bodd i Norge en stund
Vis hele sitatet...
Med andre ord mener du at vi skal bevege oss i den retning andre land feiler på? Missforstå meg rett; men når muslimske kvinner og menn flytter fra hjemlandet nettopp fordi det er så dårlig skille mellom politi og religion -- mao; flesteparten ønsker et nøytralt politi. Og når da en av ekspertene her i lands, med erfaring fra flere land, og flere synspunkt, advarer oss å gå i denne fella; ønsker iallefall jeg meg en bedre begrunnelse enn at "Norge er et flerkulturelt samfunn".

Og nå vi først er inne på politivåpenet, ja - vi er et kristent land. Landet vårt er t.d. bygget opp av kristne verdier, og er et symbol som henger igjen fra langt tilbake i tid. De færreste av befolkningen aner ikke at det mikroskopiske korset symboliserer kristne verdier. Om om det så hadde gjort det; hva så? Vi er et kristent land, jeg syntes iallefall ikke vi skal snu alt for mye på hode før vi vet om nødvendigheten virkelig er der.

Det er altså noen muslimske kvinner som ønsker dette. Jeg skulle likt å sett et tall; er det fem stykker som ikke klarer seg uten? Er det ti? Igjen: Er det verdt det?
Sist endret av Restyle; 15. februar 2009 kl. 22:39.