View Single Post
Jeg vil bare gjøre én ting klart: hijab er IKKE et religiøst plagg. Det står ingen steder i deres hellige skrifter at kvinner skal ha på seg hijab, eller noe som dekker for ansiktet. Det er menn som har bestemt at kvinner skulle gå med hijab for å dekke til ansiktet, sånn at når de gikk ute, så kulle ikke andre menn ikke skulle bil tiltrukket av henne. For hvis de ble voldtatt så var det kvinnen sin skyld.
Så når de nå kommer til Norge så føler de at hijab på en måte har blitt en del av kulturen deres. Og det skjønner jeg godt. Og jeg er også enig i at de kan bruke det hvis de vil.
MEN (med store bokstaver), politiet er en nøytral part, som skal gå i den samme uniformen, for å se mest mulig like ut. Og det spiller ingen rolle hvor de kommer fra, eller hva de mener når de ikke er politi. Så da er det altså INGEN vits i å gå med hijab når du er politi, for da er du nemlig politi, og ikke Fatima Ibtisam (eller hva personen nå heter)
én siste ting: La oss se for oss at en politikvinne med hijab kom til Ullevål hageby, hvor det faen meg ikke bor en eneste brun/svart person, og prøvd å gjøre jobben sin. Ikke faen om noen av dem (oss, jeg bor der... Ja jeg ser ned i gulvet i skam nå) hadde hørt på henne. ikke bare er hun mørk/brun i huden, men hun har at på til hijab. De (vi) ville bare tenkt "TERRORIST!", og så ville de (vi) ringt politiet...

Hvis dere mener at dette er med på å gjøre Norge til et mere tolerant eller bedre samfunn på noen måte, så melder jeg meg ut av diskusjonen!
Sist endret av Pumazz; 14. februar 2009 kl. 10:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.