View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, herregud. Vi har da et utall varianter av politiuniforma allereie antar eg? Med eller uten hjelm. Med eller uten motorsykkelhjelm. Med caps eller lue. Med skjørt for kvinner om ønskelig. I tillegg finst antakeleg gallauniform for dei litt oppe i systemet, i tillegg til vanlig uniform. Så kommer jo uniform for en del spesialiserte oppgaver. Kort sagt er ikkje uniforma...eh...uniform. Det finst rimelig mange forskjellige utgaver avhengig av m.a. kjønn.

Så argumentet om at en standardisert hijab vil bryte opp uniforma fell på si eiga urimelegheit.
Vis hele sitatet...
Men kjære deg.
Med en gang man blander et plagg på grunnlag av religion er den IKKE lenger nøytral, hva alle andre mener er uintressangt.
Så lenge det finnes personer som meg i norge, er det uaktuelt...

Er jo blitt bevist av poster fra andre brukere, flere som ikke vill innføre hijab.
Så lenge folk er uenig i den grad de er, blir det nytteløst å komme med gode argumentasjoner om hvorfor det burde være lovlig.
Jeg reagerer, og jeg ser andre gjør det samme.
Kan rett og slett ikke innføre hijab i politiuniformen så lenge det finnes mennesker som ikke synes uniformen blir nøytral.

Jeg skal i allefall IKKE ha et politi på døra som setter religonen sin forran jobben, UAKTUELT.
Er man politi så er man politi, ikke kristen politi, eller muslimsk politi, du er en håndhever av loven og skal forholde deg til det..

Edit: ville bare legge ved at hvis situasjonen idag hadde vært annerledes med tanke på fordommer osv ville det sikkert vært mulig, men det er det ikke å¨vi må forholde oss til værden som den er, ikke som vi skulle ønske den var
Sist endret av fez240; 13. februar 2009 kl. 16:39.