View Single Post
Jeg er mer enn skeptisk. Ikke sier artikkelen noe om hvor og når undersøkelsen/samtalene har funnet sted, heller ikke et ord mer om Stephen Schwarz enn at han er forsker. Fant to forskere ved det navnet ved hjelp av google, en klimaforsker spesialist på sur nedbør. Og en professor i psykologi.

Begge anerkjente forskere og vitenskapsmenn, men fant ingenting om noe testikkelkreftundersøkelse på verdensveven, ang. disse to. La oss for morro skyld si at det er en tredje fyr ved samme navn ( som har unindexet (?) seg fra google ) og at han har utført denne undersøkelsen så vil jeg bare peke på at statistikk er en morsom ting. Han har spurt 369 menn som har testikkelkreft, og sier så at sykdommen oppstår ofte blant dem som har røykt hasj en gang i uka.

Jeg har problemer med å forstå dette sammensuriet av noen setninger som blir presentert som en artikkel på VG-nett. Det var da en merkelig måte å utrykke det på. Samme 369 spurte med testikkelkreft har sikkert drukket kaffe, te eller brus med aspartam i den siste tiden. Men det sier ikke "artikkelen" noe om.

Forøvrig kjenner jeg/har truffet hundrevis, muligens tusenvis som har røykt og røyker. Kjenner kun en som har hatt testikkelkreft, det går bra med han. Finner heller ikke noe nytt om kreftforskning på seriøse norske nettsteder. Regner inntil videre hele saken som en glipp fra ntb/vg sin side. Om dette derimot skulle vise seg å være seriøst, på en obskur måte, så unnskylder jeg for dette lange innlegget