Tråd: Selvmord
View Single Post
Ser at mange mener det er feigt og egoistisk med selvmord, noe jeg selv er ganske enig i.. Vi lever i en verden hvor det skjer så mye forbanna sykt\latterlig\urettferdig osv. At jeg ikke kan forstå at et selvmord vil verken hjelpe andre eller den som måtte gå så langt som å ta sitt eget liv!

Familien blir sittende igjen med tusen ubesvarte spørsmål om hva,hvor, hvorfor!?
-"Er det vår feil at du tok ditt liv?"
-"Hva gjorde vi galt?"
-"Hva burde vi gjort?"
Og slik fortsetter "lista"...

Jeg har familie som har mistet sønnen sin egen sønn i en ulykke, og jeg kan bare se på de! De har så mange ubesvarte spørsmål, men de kan "trøste" seg selv, med at det var en ulykke! Og at det ikke var noe de kunne gjort..
Ved et selvmord, vil jeg tro at mange gir seg selv skylda.. Uheldigvis! Noe som også KAN føre til at de vil få store problemer.

Uten å nevne så alt for mye om dette tilfelle, så kan jeg fortelle om ei jeg gikk i klasse med på barne og ungdomskolen!
Hun hadde vært sammen med en kar i over et år, alt var bra osv.. Men som alle forhold i 19 - 20års aldern, så var ikke dette "den rette"! Og hun gjorde det slutt.. Han karen tok ikke dette så enkelt, og tok derfor sitt eget liv i ettertid!
Hun jenta ble sefølgelig utpekt som grunnen til at hun tok sitt eget liv! Folk forsto ikke hans handling, og hun ble veldig lett pekt ut som "the reason!".
Hun fikk konstant påminnelse om at det var HENNES skyld, hun skulle få igjen osvosvosv...
Nå i ettertid, et par år senere.. Så har det faktisk kommet fram at det ikke hadde en dritt med henne å gjøre!

Så der kan man egentlig se hvor lett det er å skylde på ANDRE i slike tilfeller, folk sitter igjen med så forbanna mange ubesvarte spørsmål, fortvilelse og savn..

Jeg har heldigvis et såpass bra liv, at disse tankene aldri har rammet min hverdag! Og jeg kjenner heller ikke noen som har vært så nær at de har tatt sitt eget liv, iaff ikke som jeg vet om!

Til de som måtte ha slike problemer, ta kontakt! Om du gjør slutt på dine problemer, så overfører du endel problemer til de som er igjen..!