View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
Vel, jeg synes det er absurd å sammenligne det å kun selge hasj og lignende til de som er over 18 med det å drepe et voksent menneske istedenfor barn. Det er en veldig fin og dramatisk ligning, men jeg kan ikke se at det er relevant ovenfor diskusjonen i det hele tatt. Utifra hvordan jeg tolker tema handler det om hvordan dealere bør ta ansvar for hvem de tilbyr sine tjenester, på lik linje med f.eks polet, selv om det de gjør er ulovlig etter loven. Altså, at man ikke begir seg ut i total ansvarsløshet bare fordi man allerede i utgangspunktet bryter loven.

Slike tiltak bør roses på lik linje med når dealere selger rene og gode produkter istedenfor substanser som ikke er det de markedføres som eller som er bøffet ut med andre skadelige stoff, synes jeg.
Vis hele sitatet...
Det var egentlig en ganske god sammenligning, med tanken på at dop dreper .
Det er imot loven, du kan ikke tverre deg ifra deg. Enn hvordan du sitter det så er det å selge dop ulovlig. (Om du ikke jobber på apoteket.. Do'h.)

Jeg er helt imot å rose kriminelle fordi de gjør det de gjør best riktig. Det skulle jo bare mangle at stoffet er rent når de selger det?