View Single Post
Jeg klarer ikke helt å forstå dere som nekter for at inngangsterskelen til elektronisk musikk er lavere enn mange andre genre. Er dere virkelig så fanboys at dere ikke ser det? På barneskolen lagde f.eks. jeg og en kamerat en sang i eJay, som faktisk ble ganske populær på klassetrinnet. Det er lettere å lage brukbar elektronisk musikk enn det er å lage brukbar akustisk musikk. ALLE kan i løpet av et par timer lære seg FL eller lignende, og lage noe som er hørbart. Dermed oversvømmes verden av dårlig elektronisk musikk.

God elektronisk musikk derimot krever nok like mye som god musikk i andre genre, og det er det fans har insett. Jeg er ikke noe fan av elektronisk musikk generelt, men det finnes endel typer jeg kan høre på. Å si at all elektronisk musikk er dårlig, er jævlig naivt, men jeg tør likevel føye meg i rekkene og påstå at det finnes mye dårlig elektronisk musikk, som f.eks. russelåtene hvert år, og det som spilles på uteplasser for tiden.

Sitat av Raymond Vis innlegg
Et annet poeng er jo det at det er "maskinlaget" og endel tror det bare er å sette seg ned med et hvilket som helst lydprogram og så automagisk kommer et bestselgende mesterverk ut.
Vis hele sitatet...
Det er endel kjente sanger som er dårlig. F.eks. tror jeg ikke russesangene representerer god elektronisk musikk.
Sist endret av bobbo; 3. februar 2009 kl. 13:00.