View Single Post
Har selv lagt merke at folk ser litt ned på elektronisk musikk. Selv liker jeg Techno og Tech-House, og den type musikk. Ofte når jeg nevner dette til folk får en høre den klassiske "er jo bare lagd på data, ikke ekte instrumenter". Javel.
-
For det første så driter jeg en lang marsj i om det er brukt ordentlige instrumenter eller ikke, så lenge lydene som kommer tilfredstiller meg på en god måte. For det andre så er det faktisk ikke å bare trykke på noen museklikk og så er låten ferdig. Uansett hvordan man ser det, så trenger en produsent eller forsåvidt DJ musikals sans. Uten dette vil ikke musikken slå an. Så en elektronisk produsent har minst like god musikals sans som en vanlig musiker.

Tror forøvrig at folk tenker på trance'n som var populær på 90-2000tallet. Jeg og mine gjevnaldrene gikk på ungdomsskolen på den tiden og uber kommersiell dritt ala dunk-dunk svenske crap var populært. Jeg tror faktisk at folk tenker på slik type musikk når jeg nevner techno. Jeg er helt sikker på at de ikke har hørt ordentlig techno/tech-house/minimal selv om de har hørt en eller annen form for "dunk-dunk" musikk.

Så, folk er skeptiske. Det er ikke rent sjelden jeg prøver å overtale folk til å bli med på klubb i helgene, dog ofte med negativt utfall. Jeg prøver å fortelle dem at det er noe totalt annet enn et vanlig bar/utested besøk og at de mest sannsynlig kommer til å kose seg, og de får muligheten til å høre musikken i sitt rette element. Elektronisk musikk gjør seg klart best på et godt anlegg, der musikken blir fysisk.
Tror nok også litt av grunnen til at folk avslår, er at på en nattklubb så danser man. Og en del er nok litt skeptiske til at dette er hovedaktivitet nr.1 Mange har sikkert en svak prestasjonsangst...

De få jeg har klart å dra med ender dog opp som helfrelste klubbere Det er noe med miljøet, stemningen, de gode vibbene og selvfølgelig musikken som gir en opplevelse helt utenom det vanlige. Klubb er gøy!
Sist endret av Eclipse; 3. februar 2009 kl. 00:50.