View Single Post
Sitat av lint98 Vis innlegg
Jeg er overhodet ikke noe glad i "elektronisk musikk" pga:

Ensformig taktarter.
Lite varierte sanger.
Kjipe tekster.
Utrolig primitive akkordprogresjoner der det stort sett er to-tre som går igjen i HVER sang.
Lite eller ingen rom for improvisering.
Stygge lyder og effekter.

Nå har jo ikke jeg så god peiling på de forskjellige sjangrene osv og disse konklusjonene trekker jeg fra det jeg hører i bmw'en til kompisen min som jeg sitter på med i ny og ne.

For å svare på spørsmålet ditt så tror jeg grunnen til at mange føler elektronisk musikk blir sett ned på i større grad enn andre sjangre er at terskelen for å få produsert noe er mye lavere enn med vanlig normal "manuell" musikk. Alle har en pc i huset. Det er MYE lettere å lage musikk hjemme på pcen klar til utgivelse enn å samle fire folk, ØVE, spille inn i studio, mikse, mastre, myspace, trykke plater. Og ikke minst mye billigere.

Det jeg vil si er at det er mye mer av det dårlige innen sjangeren som er tilgjengelig for almenheten enn i andre sjangre der man bruker tradisjonelle instrument.
Vis hele sitatet...
Okei, du har på grunnlag av hva kompisen din hører på i bmw'en sin kommet opp med dine meninger om elektronisk musikk, nice research:P

Ensformig taktarter.
Det er da massevis av ulike takter innen elektronisk musikk, slik det er med all annen musikk! Det er drøssevis av sjangere innen elektronisk, og å høre forskjell er null problem.

Lite varierte sanger
Hva mener du med lite varierte sanger? Jeg har ingen problemer med å høre hopetall av diverse andre sanger fra andre musikkstiler, og variasjonene der er vel ikke så mye å hoppe i stolen av de heller.

Kjipe tekster
Hva er en kjip tekst? Jeg forstår visst din venn spiller scooter, basshunter osv i bmw'en sin, så føler du at tekstene er kjipe, og det skal ikke stikkes under en stol at jeg gjør det samme på området. Men det finnes massevis av elektronisk musikk jeg elsker tekstene på..eller bare de enkle ordene iblant tilfredstiller meg i massevis. Jeg trenger virkelig ikke høre om "vinsjan på kaia" for å synes at teksten gir meg noe...

Stygge lyder og effekter
Stygge lyder og effekter? Les den setningen for deg selv flere ganger...jeg kan virkelig ikke ta en person seriøst om det er argumentet ditt for all elektronisk musikk i verden...at det er stygge lyder og effekter? Makan...



Du sitter på en pc nå ikke sant? Ta en utfordring på strak arm nå, siden det er så utrolig enkelt for hvermansen og lage elektronisk musikk, og lag noe jeg liker kjempe godt. Gjerne noe Ferry Corsten innsprirert musikk...noe som hadde passet perfekt i A state of Trance with Armin Van Buuren. Eller hvorfor ikke trylle fram lik kopier fra Prodigy, Chemical Brothers, Daft Punk and so on... Og Røyksopp, for deg med data så burde de være enkle å lage bedre musikk enn. Jeg GLEDER meg til å høre
Sist endret av tafsern; 2. februar 2009 kl. 14:57.