Tråd: Merkeklær
View Single Post
Først må jeg bare si at selv om jeg kjøper såkalte merkeklær, så må man i de fleste tilfeller også innenfor min intimsone for å se at klærne er Filippa K, Ralph Lauren, Stone Island, Tiger, Lindeberg osv.

Jeg kjøper merkeklær
-fordi jeg vil se bra ut (det er som regel bedre design, kvalitet og passform)
-for å skille meg ut fra de som ikke bruker mye penger på klær, som jo er de fleste
-for få frem at jeg er en type som bryr meg om hvordan jeg ser ut, klærne sier noe om MEG
-for å føle meg fresh og attraktiv/trives i mitt eget skinn
-for å få frem LITT hvordan mine verdier er (selv om jeg også skjønner at det er mye mer her i livet enn utseende, penger og status)
-fordi jeg synes det er gøy med klær, man kan vel si at det er en hobby for meg

Det viktigste er vel å lage et bilde av en selv via klærne som man vil bli oppfattet som. Selv om Ralph Lauren,Lacoste osv er RELATIVT vanlige merker, og det da naturligvis vil være mange som identifiseres seg med disse klærne. Men man får ihvertfall et grovt bilde av personen, og ett som kan skille 9 av 10 mennesker fra hverandre.

Så får de menneskene som ikke bruker pengene sine på klær bli sammen med/bli venner med hverandre, og de som gjør det bli sammen med/ bli venner med de som også bruker mye penger på klær. Ikke verre enn det

PS: jeg og synes det er latterlig med folk som kjøper merkeklær bare for merkets skyld. Men jeg tror at de som kjøper moteriktige klær uavhengig av merker også er de som kjøper merkeklær som aldri går av moten, type Ralph Lauren og Filippa K.