View Single Post
Sitat av DeMenT Vis innlegg
Hva med å faktisk utnytte at vi er bedre utstyrt med hjernekapasitet fra naturens side enn dyr flest å prøve å være rasjonelle og omtenksomme istedet for å overse hjernen og handle instinktivt? Det bunner jo ut i det å prøve å være det beste mennesket du kan være og ikke det værste du kan slippe unna med.

Godt poeng, jeg mener langt i fra at vi skal agere ut i fra primal instinkter men de har nok en innvirkning på oss uansett hvor mye vi prøver å heve oss over de. Hva folk sier og hva de gjør er ofte to forskjellige ting.
Selvom vi kanskje ikke liker å innrømme det styres vi nok i mange situasjoner av instinkt. Personlig så føler jeg at mange må ha en tilhørighet til en viss overbevisning som kan manifisteres i politikk, musikk og andre ting.
Denne tilhørigheten vil jeg kanskje også tilegne våre primal instinkter hvor man ofte vil føle tilhørighet til en gruppe. Ikke ulikt savannen

Feil, det er ikke lenge siden det ble utført en undersøkelse som sa at innvandrere og nordmenn med ikke-vestlig opphav bringer inn mer kroner enn de får ut igjen. Ble vel presenter i omtrent alt av landsdekkende medier.
Vis hele sitatet...
Bra jobbet med tankelesingen der mtp at jeg mente ikke-vestlig innvandring..
Hvordan dette regnestykket gikk opp aner jeg ikke og jeg må ha oversett det, desverre.

Jeg håper hvertfall at vi ser en økning i sysselsetning som vi gjorde med vietnamesere etterhvert men jeg har mine tvil. Jeg har også mine tvil når det kommer til kriminalitet og antall arbeidsledige blandt innvandrere.

Når vi snakker om kostnader så synes jeg man bør ta med totale kostnader ved alle forhold som trygd, gjenforening, kriminalitet, forvaring osv.

Som Albert Einstein kanskje ikke sa: "The most powerful force in the universe is compound interest"