Tråd: Kapitalisme
View Single Post
Sitat av nilsern Vis innlegg
Har du eller noen av vennene dine noen gang opprettet en bedrift og jobbet rumpa av dere for å få hjulene til å gå rundt? Jeg snakker ikke om personer som tjener en million i året, ettersom dere ikke ville blitt rammet så hardt av sosialisme. Du (eller foreldrene dine) ville kanskje fått halvert lønnen i motsetning til de som ville fått en brøkdel av det de hadde jobbet hardt for å tjene. Hvis du eller foreldrene dine faktisk er mangemillionærer så trekker jeg selvsagt dette, og applauderer deg!


De straffes på den måten at de blir fratatt noe som er rettmessig deres! Det er da ingen andres idèer eller arbeid som har fått dem opp og frem i livet? Det er deres eget! Man er sin egen lykkes smed..
Vis hele sitatet...

Nei jeg er ingen mangemillionær..

jeg er ikke for at grundere skal bli fratatt sine ideer eller opparbeidede penger, Jeg er for at når folk jobber så skal de få betalt. Det hvordan grundere og folk som starter nye bedrifter skal håndteres i et sosialistisk samfun er det jo ennå mange forskjellige meninger om. men når du har tjent deg opp til et sted hvor du kan leve av renter og akjseutbytte, uten å jobbe Det er da jeg mener at kapitalisme er på sitt mest urettferdige.