Tråd: Kapitalisme
View Single Post
Sitat av SilverKhan Vis innlegg
Så det er helt greit at en toppleder i en bank i USA betaler seg selv 380 millioner dollar året før banken velter som en korthus og fucker opp arbeidsplasser (både i banken og i andre firmaer) og følgelig levebrødet for mange mennesker, og så sitter skattebetalerne igjen med regninga... Virkeligheten er anderledes en et ideelt konstruert scenario.
Vis hele sitatet...
Jeg syntes det er VELDIG greit at en toppleder i en bank får en sinnsyk lønn. På den måten øker konkurransen om jobben, og man får en ekstremt professionell person til å administrere, i motsetning til en som kanskje ikke er like kompetent. Kanskje det hadde blitt flere velt for banken om de ikke hadde hatt det..

Eksempelet ditt er uansett ikke relevant. Om banken går under, spiller det ingen rolle om topplederen lønner seg mange millioner i året, ettersom dette kun er en ubetydelig del av summen banken har å forholde seg til.

Jeg har aldri møtt eller hørt om en rik person som er for sosialisme. Jeg har heller ikke møtt en minste-lønn person som er for kapitalisme. Kan dette minne litt om misundelse kanskje?
Sist endret av nilsern; 23. januar 2009 kl. 15:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.