View Single Post
Jeg kjøper ikke røyk, snus eller alkohol til ukjente mindreårige som spør på gata.

Den samfunnsriktige grunnen min er at tilgang begrenser bruken. Jeg ser ikke noe poeng i å gjøre det lett for mindreårige å skaffe seg røyk,snus, alkohol. Historisk sett fører økt tilgang til mer rusing. Barn som begynner å drikke i 13års alderen (smaker alkohol) drikker dobbelt så mye som de begynte da de var 17. Dette når de da fyller 21år. (trur det var sånn i følge forskninga - kan slå det opp hvis noen henger seg opp i det). Ergo gjør jeg dem en tjeneste å ikke kjøpe.

Den egoistiske grunnen min er hvorfor skal jeg gjøre noe straffbart for noen jeg ikke kjenner eller vil komme til å se igjen?

UngarEffect fortalte sin "tvist" når noen spurte om å kjøpe.. Jeg har også en tilnærming som jeg brukt en,to ganger .. Ok - tre ganger.

Jeg sier "Jeg er en sivil vekter på jobb - når jeg kommer mindreårige som spør etter snus, røyk eller alkohol er det min plikt å ringe politiet. Vent her - mens jeg går inn i butikken og ringen etter politiet."
Når jeg kommer ut har de forduftet. Slemt med andre ord.

Når det kommer til 17 åringer jeg kjenner så tenker jeg anderledes.

_Ole_
Sist endret av _Ole_; 15. januar 2009 kl. 01:23. Grunn: Få inn navnet til UngarE