View Single Post
Hei, skal vel nevnes at jeg er nykommer, morsom tråd. Til tross for at detta ser ut til å være et forum for glupinger er jeg imponert over at ingen har nevnt grunnen til at vi har historie og forteller slikt, "den som glemmer historien må gjennoppleve den", det ble skrevet av en jøde på ei brake i Auswitch. Så en takk til Nitrofis, og drittkastinga var idiotisk, det var vel ikkje derfor den ble delt med oss?

Over til det jeg ville, pyroteknikk ser veldig spennende ut, jeg er selv jeger og tenkte på å starte med hjemmelading av haglepatroner til jeg satt med skjegget i postkassa fordi det ca. ikke er mulig å få tak i ladedata og rette komponenter til ladedataen (kruttet som er hovedsaklig problemmet).
Ellers så er jo det pågrunn av andre ting som dere sikkert selv kjenner til.

Men det ble nevnt lisens til detonering av sprengstoff klasse D?
Lurer litt på, for det er sikkert mulig å ta kurs så man reknes som kompaktibel med sprengstoff, kan sikkert ikke bare lese ei bok og reknes som kvalifisert
Noen som har peiling på hvor detta kunne blitt gjort, og evt. noen gode og ikke altfor dyre bøker om bla. pyroteknikk, fysisk kjemi (matriale egenskaper, innenfor katorgi pyroteknikk osv.) og alt detta. Sikkerhet er jo første prioritert, vil ikke ende opp som denna pakistaneren som ble tildigere nevt=P