Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Skyfex: Buddhisme er i opprinelsen ikke en religion, mennesker har gjort den til det. Buddha sa selv han ikke er en noen gud. Der er en stor forskjell på Buddha og Jesus. Miraklene og jomfrufødsel er funnet på i ettertid? Dette er dirkete frekt å si. Greit, det går utenfor hva du tror er mulig. Men fordi forksere ikke kan forklare det, betyr ikke at det ikke at det ikke kan skje.

Vitenskapen har jo ikke funnet konkrete bevis mot noe i bibelen. Ettersom hvordan og hvortid ting skjer er alltid i sammenheng med mye annet. Det er funnet skriv om en stor flom som er på vei av mennesker i amerika tror jeg det var. Dette var noe av det siste som er funnet fra stammen, og det er skrevet på samme tid som vi kan regne syndefloden.

Men joda, bibelen kan være endret, vatikanet har jo hatt voldsom makt oppigjennom tidene, og kan ha en finger med i spillet. Håper ikke dette, men men. La vitenskapen prøve og finne sine teorier. Blant annet big bang kan forklares, ja, men hvordan startet det hele? Jeg tviler på at det plutselig bare var der, noe må ha startet det hele! Jeg velger å tro Gud, og tviler på at vitenskapen noen gang vil forkalare begynnelsen.